![]() |
Drevon er på ferde igjen
Nettmøte med Drevon igjen.
Jeg synes det er underholdende å lese hva Drevon svarer på nettmøter, men samtidig utrolig tragisk. Sitat:
Sitat:
Og denne her da... H*n sier jo at det hjalp med lavkarbo, men Drevon mener at fornuftig behandling betyr å peise på med insulin? Sitat:
Sitat:
Og så er det kanskje Licota som har vært på ferde her? Sitat:
|
Sv: Drevon er på ferde igjen
*sukk*
|
Fy faen, for å si det på godt norsk. Hva feiler det dette mennesket? Jeg er så sjokkert nå at jeg vet ikke hva jeg skal si? Jeg måtte lese noe av dette høyt for mannen min, og han holdt på å gå i bakken. Er det bedre å pøse på med insulin enn å spise lavkarbo, når dette funker? HÆ???
|
Fy søren, og han kalller seg proffessor?
Hadde han slått opp på basic biokjemi og fysiologi, så burde han visst mer, men nei!! Jeg må si han holder seg oppdatert! Jeg lurer på hva de ernæringsfolka lærer på skolen? |
Har'n fått smøring av legemiddelindustrien?
Til og med legen min på SIV, som egentlig ikke har lov til å anbefale lavkarbo av staten, ba meg fortsette med det da han så det virket. Hvorfor havnet påvirknings"makta" alltid hos folk som ikke skulle hatt den.. |
Noen burde ta den mannen..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Og han tror fortsatt at overvekt er årsak til diabetes....
|
Sitat:
|
Her er en annen:
Sitat:
Vi må nok desverre vente til disse folka må dø ut før vi får et skifte... Jeg kan fortelle dere hva de ernæringsfysiologene ikke hadde på skolen.... 101 kjemi... |
Busted!:rodme::lol:
Må skaffe meg en pseudonym!;) Jeg fikk jo f...meg ikke noe svar, da!!! Helt genuint; kan man spise seg frisk, eller??? Jeg mener man bare kan spise seg symptomfri!!! Diabetes er en kronisk diagnose! Til og med likningskontoret vet det.:p Man sender inn legeattest når man får diagnosen og så er det registrert for livstid! Dersom en med epilepsi sover, spiser og lever etter boka, vil han ikke få anfall. Har han da ikke epilepsi?:confused: Dersom en med diabetes2 sover, spiser og lever som man bør, slik at blodsukkeret er innenfor normalen, har man da ikke diabetes?:confused: At jeg måtte disse han litt ang lavkarbo og Statens anbefalinger, det var bare litt på ert! Vil jo fortsatt ha svar på spørsmålet mitt!:p |
Sitat:
Om du ønsker å kalle deg syk selv om du er symptomfri resten av livet, er vel helt opp til deg. Jeg syns det er en mer positiv vinkling å kalle seg frisk hvis man ikke har symptomer på noen sykdom. Alt annet syns jeg er litt rart. - |
Sitat:
Og jeg er fortsatt ikke interessert i å kalle meg syk, det er KUN dine ord!!!;) |
Sitat:
Finnes det egentlig noe ord for det? For man er jo ikke syk så lenge man spiser rett og ikke trenger å ta medisin. Lavkarbo er bukspyttkjertelens protese, så og si. Så, hvis det ikke finnes noe ord for denne tilstanden, skal vi lage et? (Sorry at jeg hiver meg på "kuppingen" av en ellers artig tråd...) |
Jeg har nok ikke vært på ferde nei. Hehe. Tenkte jeg skulle lese igjennom hele nettmøtet nå. :)
|
Sitat:
|
Siden man snakker om frisk/sympomfri av feks. diabetes, er det forskjell på dia1 og dia2, Kitt? Jeg fikk jo konstatert diabetes rett før vektoperasjonen min, men etterpå har det ikke vært spor etter den, sykehuset sier ble kvitt det under operasjonen og at GBP faktisk fjerner diabetes (2). Derfor snakker de også om å utvikle en GBP-variant kun mot diabetes.
|
Jeg fikk jo svar, men....
Sitat:
|
Sitat:
- |
Etter hva jeg har forstått...
Forskjellen mellom diabetes 1 og 2, er: Diabettes 1 er en autoimmun sykdom, hvor immunforsvaret angriper betacellene i bukspyttkjertelen, kalles også langerhanske øyer. Denne sykdommen får vi ved svært ung alder. Når immunforsvaret angriper disse cellene, er de borte vekk. Personer med D1 vil ikke kunne produsere insulin på egenhånd mer. De har sykdommen for resten av livet. Diabettes 2 er litt annerledes hvor vi har cellene i kroppen blir mindre lydige på insulin som vi produsere, etter en lang tid med kosthold full av karbohydrater, dette er hva vi kaller pre-diabetic stadiet. For å kompensere dette ulydigheten, må kroppen produsere mer insulin for å senke blodsukkernivået. Den tvinger cellene til å spise mer glukose, overskuddet som er igjen etter at cellene er mette, føres inn i fettcellene. Fettcellene kan høre ennå på insulinet. Problemet her er at kroppen må overprodusere insulin, slik at dette overbelaster betacellene i bukkspyttkjertelen. Overproduksjon av insulin fører også at blodsukkernivået går for langt ned, slik at cellene som skal ha næring sulter. Derfor må personen spise mer for at cellene skal ha næring igjen selv om det var noe få timer siden vedkommende spiste. Men tilbake til poenget, overproduksjon av insulin sliter på betacellene, og når du overkjører disse betacelle, vil de etterhvert dø ut, og bam, personen har nå diabetes. H*n kan ikke produsere insulin mer, eller veldig lite insulin (ikke nok til å redusere blodsukkeret) Denne sykdommen utvikler seg etter en livslang kosthold bestående rik av karbohydrater, og skjer ofte hos eldre folk. De som har fått D2 og brent betacellene og ikke har noe igjen, de har D2 for livet. Hjelper lite med kostholdendring, bortsett fra å spise seg fri fra symptonene. De som har fått D2 og har litt igjen av betacellene, hvor insulin produksjonen er av beskjeden grad, kan bli friske igjen. Dette har jeg lest fra ulike kilder av lavkarbobøker/nettsider, wiki og diverse medisin sider og lagt to og to sammen. |
Sitat:
Drevon har bestemt seg for hva han mener. Ingenting i hele verden kan få ham til å endre oppfatning. Så mye for et nysgjerrig og åpent forskersinn... - |
Men hvordan kan han fremdeles dra inn dette med fett og kolesterol når til og med Ernæringsrådet nå i sine reviderte kostholdsråd sier at fett IKKE gir hjertesykdom og høyt kolesterol allikevel og at lavkarbo er fint for de som har diabetes, feks? Han går jo til og med imot Ernæringsrådet nå??
|
Sitat:
Takker!! |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10. |