![]() |
Lavkarbo (Hvorfor går jeg ikke ned?)
Hvorfor vises det ikke på vekta mi når jeg har gått på lavkarbo diett i 14 dager, blir så frustrert. er det for at jeg er over 50 år og derfor går mer langsomt, jeg har aldri hatt stor forbrenning, har på følelsen at fettet jeg bruker i maten legger seg trygt der den ikke skal, pleace kan noen svare meg:(
|
Sv: lavkarbo
Det kommer an på hva du spiser... Hva spiser og drikker du?
Legg gjerne ut en typisk dagsmeny :ja: |
Som Gerd sier, legg gjerne ut en meny!:)
Og så er det vanskelig for oss å svare ordentlig når du har "Egenkomponert" som kostholdsfilosofi! Da er det jo kun deg selv som kan bestemme hva som er feil, liksom!:p Vi må også vite hva du legger i begrepet lavkrbo for å kunne svare deg på en skikkelig måte! Har du lest denne? |
Sitat:
|
Sitat:
Vann er viktig for forbrenningen :ja: (ref ketolyseboka) Melk er ikke forenelig med ketose, pga. melkesukkeret. Kanskje sønnen din går ned selv om han drikker melk(det gjorde gubbelille) men vi kvinnfolk går generelt sett seinere ned enn menn. Personlig, kan ikke jeg spise noen for for brød/knekkebrøderstatninger. Eller nøtter og frø. Da vil ikke min vekt rikke på seg. |
Sv: Lavkarbo (Hvorfor går jeg ikke ned?)
Du bør ikke drikke melk på ketolyse i hvert fall, for mye melkesukker!:eek:
Noen tåler ikke noen former for brøderstatninger selv om de knapt inneholder karber! Kanskje begrense det til et måltid om dagen! Har du mye du skal ned, da? Eller er du på sympatislanker'n med sønnen? Drikk mye, 2-3 liter(ikke nødvendig at alt er vann), spis nok grønnsaker og fett og dropp melken, så kanskje det løsner!:) |
Sitat:
|
Sitat:
Ta heller brød og slikt etterhvert, viss ikke det hjelper på vekta å kutte ut melka. Men gi det 1-2 uker først :ja: Lykke til :heia: |
Sitat:
|
Her er en fin pekepinn på et kosthold med mye fett og lite karber :)
http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39. |