![]() |
Karbo-innhold i knorr lasagnesaus
jeg får middagsbesøk i dag, og de har bestilt lasagne, så da lurte jeg bare på om jeg kan lage en liten porsjon til meg med bare lasagnesaus og ost som lasagneplater eller om jeg må spise kylling isteden?
|
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus...
Jeg skjønte ikke helt spm. ditt?
Det er sausen og platene du bør holde deg unna, det er der de "fy-karbene" er, ikke kjøttdeigen. |
jeg har gjort det en gang, altså brukt ferdig lasagne å hatt grønnsaker/ost i istedenfor plater. Lagde sausen med fløte istedenfor melk. Holdt meg i ketose, men var forsiktig med karbene resten av dagen!
Hvorfor ikke lage en fra bunnen av heller? Mange fine oppskrifter her inn! |
nei, de som kommer vil ha knorr lasagne, så da blir det vel kyllingfilet på meg i dag da...
|
Sitat:
|
Lurer på hva slags gjester som bestiller hva de skal ha til middag av verten jeg? Høres bare litt rart ut;)
Lag knorr lasgang til gjestene, så kan du lage deg en liten porsjon med smakfull lavkarbolasagne istedenfor det smakløse pulveret til knorr. Jeg lager dobbelt opp hvis vi skal ha mat jeg ikke kan spise av. Hender nemlig jeg lager noe enkelt til gjestene jeg ikke kan spise, men som oftes lager jeg noe alle kan spise og lager ekstra ris, pasta el.l. til gjestene og resten av familien. |
Sitat:
|
ja, det er mamma som bestiller hva hun vil ha... nå skal det sies at hun i tillegg betaler for maten da, så jeg skal vel ikke klage på det... hun har en mann som ikke liker pasta, så da spiser hun kun det når hun er hos oss unger... men jeg spiste kyllingfilet, speilegg og salat jeg med fløtesaus, så jeg ble da mett....
jeg tror jeg må prøve noe lavkarbolasagne en dag, men jeg liker ikke hakkete tomater, så kanskje jeg kunne laget sausen med tomatpure og fløte? |
Hehe broren min liker også best Toro eller Knorr lasagne. Forstå det den som kan. Jeg liker dem godt jeg, men ingenting kan måle seg med hjemmelaget.
|
er sikkert fordi vi ikke er vant til masse rare klumper i sausen som det da blir av tomatene osv... synes rett og slett det blir helt feil smak jeg... men jeg prøver litt fløte og tomatpure en dag jeg... tilsetter litt finhakket løk, så blir det sikkert bra... også ost som plater... høres jo bra ut det da... he he
|
Sitat:
|
Jeg bruker ofte blenderen eller stavmikser for å glatte sausen helt (smart for å få bort løkbiter og sånt, har en sær seksåring i hus). Jeg liker tomatbitene da, men det er altså ingen sak å få dem bort.
Når man spiser mye ferdigmat venner man seg faktisk til feil smak, på en måte. Man venner seg til dette glutamat-greiene (smaksforsterker) slik at man tror den ordentlige maten smaker feil/lite. Det er en vanesak og etter en stund uten ferdigmat smaker ferdigmaten for sterkt/rart for mange. |
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus
håper jeg en gang kan komme der liksom... at jeg synes hjemmelaget mat smaker best altså... he he...
|
Sitat:
|
Sitat:
Litt søtning i sausen vil forøvrig ta bort den skarpe smaken tomater ofte har. |
neida, jeg liker tomat... kan gjerne spise tomaten som den er rå, men i mat føler jeg at maten blir så våt med veldig lite smak, og så liker jeg ikke tomatklumper i lasagne... he he...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44. |