![]() |
Om Ziggylapper ...
Har lett lenge og omstendelig etter en oppskrift på disse, og jeg fant til slutt en :=) Tenker å lage dobbel porsjon når jeg først skal i gang - spørsmålet mitt til alle orakler der ute er derfor følgende: Hvordan skal konsistensen på disse være? Og ikke minst, kan de fryses???
|
Sv: Om Ziggylapper ...
Sitat:
|
Off course!!! Husker ikke hvem jeg stjelte denne oppskriften fra, som sagt vanskelig å finne - håper på tilgivelse :=)
Mand tager... 1/2 boks Cottage Cheese. 1,5-2 dl raspet ost. 3 egg -salt. pepper, krydder og urter etter smak. Bland Cottage Cheese, eggeplommer, salt, pepper og ev. krydder/urter med stavmixer. Tilsett osten og rør godt . Eggehviter piskes stive. Cottage Cheese-blandingen vendes forsiktig i eggehviten. Legges på bakepapir med spiseskje. Dette skal bli 9 stykker, alternativt kan røren tømmes utover bakepapirkledd plate og stekes hel. Deles i biter når den er kald. Stekes ca 20 minutter på 180 grader. De faller visstnok sammen etter steking. Skal bli 4 karber dette her... |
De kan fryses, og det fungerer veldig bra.
De har en saftig konsistens, og er veldig gode. |
Tusen, tusen takk :=)
Dette er spennende, steker de i ovnen nå!!! |
Spiser dere disse bare slik de er, eller bruker dere pålegg, syltetøy eller liknende på?
|
Sitat:
|
Takk for tips Eunika :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40. |