![]() |
Gode tips til lavkarbo mat man kan kjøpe ute?
Jeg har nettopp startet med lavkarbo og er på en festival i helga. Det er her som jeg bor, så jeg sover hjemme og er hjemmom av og til.. Men mesteparten av tiden borte.. Derfor lurer jeg på tips til hva jeg kan kjøpe ute på kafe, restaurant o.l som er lavkarbo vennlig? Sliter litt med å vite hva jeg kjøpe, da jeg ikke kan lage selv hjemme. Takknemlig for svar:)
|
Sv: Gode tips til lavkarbo mat man kan kjøpe ute??
Sitat:
Velg retter med reint kjøtt eller fisk, be om ekstra salat/grønnsaker i sted for ris/poteter/pasta. Husk at sauser, dressinger etc kan innholde mye kh |
Sitat:
Skal huske på det.. Men noen steder (en kiosk på kveldsstid) har de bare lapper og pølser... Går det evnt greit med en pølse uten lompe el brød?? |
Sitat:
Mange småkiosker har litt pålegg, ein pakke osteskiver og/eller ein pakke kjøttpålegg er kanskje eit alternativ? |
pølser, kjøttkaker og lign inneholder vanligvis 6-7 karbo pr 100 gram.
husk også at det er relativt mye sukker i ketchup og sennep. |
Takk for svar:)
Dei einaste alternativa e veit om på festivalområde på kveldstid, er pølse eller hamburger.. Så då håper e det går greit med ein hamburger med salat uten brød og dressing.. For e er kjempe sulten nå..... hmm, skal ikke være lett.. flere tips mottas med takk:) |
Hva med baconsnacks hvis dem har d? Vet det ikke er skikkelig mat, men går jo greit I nöden. Eller du kan ta med deg mat når du er hjemom, en niste til kvelden. Ellers har dem gjerne salater på narvesen? Bare plukke ut evt pasta eller annet karboinnhold.
Lykke til hvertfall og kos deg :) |
Ta en pølse(gjerne bacon) med rekesalat, men uten lompe/brød. Kebab uten mais og dressing, bare spis innholdet og kast brødet. Sikkert ikke helt topp ernæringsmessig, men pytt pytt! Av og til går dette sikkert helt greit!
|
Statoil's hamburgere innholder under 5 kh pr 100 g kjøtt! ;)
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |