![]() |
Vafler uten JBKM?
Er på leting etter en god vaffeloppskrift uten JBKM. Tenkte jeg skulle lage vafler i kveld, har det meste her bortsett fra JBKM.
Noen som kan hjelp? De fleste oppskrifter jeg har funnet inneholder nemlig det. Jeg har både ketolyse bakemiksen og atkins sin bakemiks. |
Sv: Vafler uten JBKM?
Du MÅ nok ikke ha JBKM. Har du Fiberhusk? Kan sikkert bruke det også, eller litt ekstra bakemiks!
|
Jeg lager Nannahs gode vafler med følgende endring;
6egg 1pk 200g kremost naturell (philadelphia) 2ts bakepulver 1 1/2 ss splenda 6 ts fiberhusk kanel eller kardemomme Fungerer kjempegodt :D :lol: Min framgangsmåte er: Bland fiberhusk med kremost og lar dette ligge og temperere seg mens jeg pisker eggene til nesten ferdig eggedosis. Tilsetter så splenda i eggene og pisker videre til eggedosis Tilsetter så kremost-fiberhusk-blandingen og rører til det er minimalt med små klumper, og til slutt tilsettes bakepulver. Stek vaflene Hvis jeg ønsker å oppbevare vaflene til neste dag (eller lenger), pakker jeg dem inn i et kjøkkenhandle som legges i en brødpose i kjøleskapet. Er fortsatt gode flere dager etter steking forutsatt at det er noen igjen ;) |
Takk begge to!
Har fiberhusk i hus, så kan selvsagt bruke det. Tenkte bare ikke over det der og da. Merkelig hvordan man kommer på at selvfølgelig kan det brukes ETTER at noen ANDRE har foreslått det ;-) Grotingeling: De vaflene der skal jeg prøve meg på tenkte jeg. Har tilfeldigvis kremost i mengder i kjøleskapet nå :-) |
Jeg lager vafler av egg,fløte, rømme, smeltet smør, pofiber, litt søtning og fiberhusk.
Tar alt på slump og vaflene er kjempegode (synes ungene også). |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44. |