![]() |
Endelig gelé for oss lavkarbofolk igjen
:):heia:Endelig har Eldorado kommet ut med lavkalori/lavkarbo gele.Bringebær og jordbær. Har savnet dette etter at Heistad sin forsvant fra hyllene.Løp og kjøp og lag deilig fromasj...na:Dmmmm
|
Sv: Endelig gelé for oss lavkarbofolk igjen
Hvor selger de disse?
Hadde vært godt med en god dessert til sommeren, og mener at det ligger noen gode vaniljesaus oppskrifter her inne =) |
Kunne du ha lagt ut oppskriften på den fromasjen? Kjenner at jeg ble veldig lysten!
|
Har lett i alle byens butikker men finner ikke denne....Hvilke butikker fører Eldorado?
|
Meny har de ihvertfall:rolleyes:
Du lager fromasj slik: kok opp 4 dl vann og rør gelepulveret inn til det er løst opp.Avkjøles. Pisk 3 dl fløte og ha fløten i geleen og rør den inn.Sett i kjøleskapet og vent 1-2 timer så kan du gnu innpå:D:p |
Hovedingrediensen i den er desverre maisstivelse, så den egner seg IKKE for lavkarbo... :nei:
|
Sitat:
Jeg har spist heistadgele så det har tøte ut av ørene.Den står anbefalt i boka "Slank med ketolysekuren" |
Ikke at jeg skal spise så det tyter ut av ørene er anbefalt,men geleen;-))
|
Sitat:
|
Jeg sjekket både geleen og sjokoladepuddingen på Meny for en stund siden, der stod det først på lista.
|
Sitat:
|
Carisma: Ta en ekstra titt neste gang,og gi gjerne tilbakemelding.Sjokoladepuddingen kan jeg ikke uttale meg om,men på bringebærgeleen står det ingenting om maisstivelse. tuddelu
|
Sitat:
|
bringebærgeleen innh.
gelantin fargestoff surhetsregulerende middel aroma og søtstoff protein 1,5 karbo 0,2 hvorav sukkerarter 0 fett 0 kostfiber 0 natrium 0 |
Sitat:
Lurer på hvordan det ville blitt dersom man heller pulveret oppi kremen før man pisker den, det har jeg lyst til å prøve dersom jeg finner geleen i butikken.:D |
Sitat:
|
Kan man lage sjokolade fromasj tro? Selsagt da uten jordbærsmak? Bare gelatin? Fløte med sjokolade? :rolleyes:
|
Jeg laget en gang en veldig kod sjokoladekrem til en nøttekakebun.
Kok opp fløte med 86% sjokolade, søt etter smak. La stå kaldt tild agen etter. Piskes så opp som vanlig fløte det blir en deilig sjokoladekrem! Spis den som formasj med friske bringebær eller legg den på nøttebunnen som sjokokrem :D Lag nøttebunn med eggehvitter og malte nøtter/mandler, søt med splenda eller Natreen etter smak - jeg er sikker på at det finnes oppskrifter påd ette her inne ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har en god oppskrift på lavkarbo vaniljesaus?? Har laget med gele og vil gjerne ha litt vaniljesaus til.....
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53. |