![]() |
Vitaminer
Hei,
Nå er jeg igang med shopping av alt jeg trenger for å begynne på Atkins induksjon. Har lest mye i bøkene og her inne, hvor jeg har funnet mange gode råd og oppskrifter :) Trenger bare et lite råd fra dere angående vitaminer: Hvilke bruker dere som dekker det vi trenger ? Kan jeg ta trankapsler ? |
Dette er hva jeg bruker, som er litt standard, og anbefalt av en veldig flink ernæringsfysiolog......:p
4 stk Pikasol 1000 mg (= 3 gram omega-3) Bio-C 750 mg Bio-E 350 mg 2 stk Magnesium asporotate fra Solaray (200 mg) 2 stk kalium asporate fra Solaray (200mg) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
1 stk Solaray Spektro Multivitamin 3 stk Natures Sunshine Calcium m/magnesium og D-vit 1 stk. 750 mg Kaleroid (kalium) 2 stk. 1200 mg Omega 3-6-9 1 stk. 750 mg Bio-C vitamin (om vinteren 2 stk) 1 stk. 30 mg Super Bio-Qionon Q10 Tror nok et skikkelig omega-3 preparat er bedre enn transkapsler. Kalsium bør tas sammen med magnesium. Multivitaminen bør være uten jern,- da du får nok jern gjennom kosten, - med mindre du er blodfattig og har fått beskjed av legen om å ta jern. Alle er forskjellige. Når du har gått på Atkins noen måneder er det lurt å gå til legen for å ta noen blodprøver og se om du trenger mer/mindre kalium/kalsium. Jeg tok fra før 1 stk kaleroid (kalium) til dagen på grunn av vanndrivende. Etter Atkins er har jeg måttet øke til to pr dag. Det er ikke bra å ta for mye, så det å ta prøver er litt viktig. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21. |