![]() |
Trenger litt hjelp til å gjøre en kakeoppskrift lavkarbo
Jeg eeeeeeeelsker kladdkake, og den kan bli rimelig lavkarbo med noen enkle grep.
Originaloppskriften ser slik ut: 150 g smør 1 dl kakao 2 dl hvetemel 3 dl sukker 3 egg 1 ss vaniljesukker Egg og smør er jo thumbs up, kakaoen går greit vil jeg tro, sukkeret kan erstattes med stevia.. og vaniljesukkeret pleier jeg å droppe uansett. Så da er det bare hvetemelet igjen. * Hva kan jeg erstatte hvetemelet med? Kaken skal være ganske klissete, og det gjør ikke noe om den blir enda mere klissete, men den må ha LITT konsistens :o Det skal være kake, liksom, ikke saus :p * Hvilken type kakao er "sunnest", og hvor får jeg tak i den? På forhånd tusen takk for svar :D |
Sv: Trenger litt hjelp til å gjøre en kakeoppskrift lavkarbo :-)
Jeg hadde erstattet 2 dl hvetemel med 2 ss fiberhusk. :)
|
vedr melet har jeg ingen forslag, men vedr kakao og vanilje, så kan du kjøpe hos Økosjokolade.
http://www.okosjokolade.no/nettbutikk.html |
Denne kaken er jo kladdkake og allerede lavkarbo. :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=black+sunday |
Hvor får jeg kjøpt fiberhusk?
|
Meny, Ultra, helsekost osv. :)
|
Du kan kanskje også prøve mandelmel i stedetfor hvetemel? Eventuelt ketolyse bakemiks?
|
Mandelmel er genialt. Får kjøpt det på www.funksjonellmat.no eller mal mandlene selv :) Selv kjøper jeg og Sukrin der. Smaker og kjennes ut som sukker. Fins oppskrifter på nettsidene deres som er merket lavkarbo :)
|
Sv: Trenger litt hjelp til å gjøre en kakeoppskrift lavkarbo
Mandelmel får man også i helt vanlige helsekostbutikker (må ikke kjøpte det på nett), det samme med sukrin.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48. |