![]() |
Ostekake oppskrift
1 pose nøtter
1-2 ss netran 1 fløteboks 1 pk gelatin 1 pk rømme 1 pk Philadelphia funlight (opp til deg hvor mye du vil ha og sort) 1 klatt Melange 1 ts Kanel BUNNEN vi begynner med å mose nøttene i en mixmaster så når dem er ferdig moset så smelter vi smør, å heller alt av det smeltede smøret i nøtte blandingen, tilsett også litt kanel. så setter vi bunnen i ovnen i 5 minutter å etter den har stått å god gjort seg der så setter vi den i kjøleskapet. FYLLET da må vi ha mixmasteren, vi pisker den hele pakken med fløte å tilsett 1-2 ss netran for å få den litt søt. så tilsetter vi rømme og philadelphia sånn at det blir en fin blanding. Å for all del ikke glem Gelatinen, det er hovedpoenget i hele kaken for det er den som holder kaken fresh og stiv. kok opp vann å putt alle gelatin platene i vannet, så når alt av gelatinen er smeltet så heller vi oppi litt funlight, å jeg velger den granateple smaken for den er til og med rosa å da blir kaken pen. hell gelatin blandingen oppi fyllet, pisk rolig og fin sånn at du ikke ødelegger krem blandingen. hell så deretter alt fyllet oppi bunnen å sett alt i kjøleskapet. jeg har smakt veldig mange ostekaker men jeg synes denne lavkarbo ostekaken er den beste jeg har smakt! :) har ikke noe bilde dessverre :( |
Sv: Ostekake oppskrift
Ja, nå står ostekaken i kjøleskapet. Gleder meg til å smake den i morgen.:)
Jeg brukte canderell som søtningsstoff (hadde ikke noe annet for hånden). Brukte litt mer enn det som stod i oppskriften. Ostekremen smakte utrolig godt! Brukte meierismør i bunnen og tok nok to klumper;). Gleder meg til kake som dessert i morgen. God helg! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47. |