![]() |
Taco-krydder?
noen som vet om det er noen taco pulver vi kan spise? (altså pulveret man har på kjøttdeigen).
har santa maria sin i skapet, men den står det ikke karboinnhold på så tør ikke bruke den.:) |
Sv: Taco-krydder?
Er en god del sukker i ferdiglaget tacokrydder i poser, anbefaler deg å lage selv. Står en oppskrift på forumet om det :)
|
scroll helt ned på siden her, så finner du flere tråder om samme spørsmål ;)
|
Syns ikke det hjemmelagede ble SÅ bra, så mista litt av tacofølelsen med det. + en mann som helst vil ha et ferdig! Hvilket er det med minst karb om en MÅ ha et ferdigkjøpt?
|
Jeg er ganske sikker på at alle slike poser har sukker som øverste ingrediens, dessverre!
|
Et av merkene er helt grei å bruke, men nå husker jeg elvfølgelig hvilken det er:rolleyes:
Jeg bruker 1/3 eller 1/2 pose men like mye vann, og lar det koke skikkelig inn:) First Price tacosaus er den med minst karber. |
Old el paso tacokrydder inneholder 35 gram tilsammen.
I en pose er det 18.5 karbohydrater. 21% av dette er salt = 3.9 gram (som står på første) på andreplass er glukosesirup. |
Sitat:
Tacokrydder: * Mindre enn en ts salt (ha heller i mere etterpå hvis du synes det blir for lite) * 1 1/2 ts Spisskumin/Spisskarve (Eng. Cumin), IKKE Kummin, Kummen, eller Karve * 1/2 ts koriander (tørket og malt, ikke frisk) * 1/2 ts chilipulver * 1/2 ts hvitløkspulver * 1 ts paprikapulver * Litt pepper EDIT:Jeg har laget dette krydderet nå uten koriander, men med løkpulver og oregano. Det synes jeg snakte enda bedre |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50. |