![]() |
couscous
Kan man spise det?
|
Couscous er laget på pasta...... Men jeg har hørt rykter om at det kan spises etterhvert, men jeg skjønner det ikke helt!?
Noen som vet? |
Er vel ingen god ide under induksjonen og det inneholder jo mange karbohdrater. Uansett bør man heller velge Bulgur som er uraffinert couscous og følgelig inneholder mere næringstoffer og har lavere GI, cirka 45-50 tror jeg.
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hverken Couscous eller bulgur godkjent på induksjon eller vedvarende, - dvs. før Atkins vedlikehold. Dette har jeg postet tidligere. Couscous har heller ingenting med pasta å gjøre. Sitat:
Sitat:
|
HVA? Jeg leste seinest i går at couscous var laget av pastadeig, men rullet i hendene til det ble så kornete som couscous er.
Forresten syns jeg det hørtes litt snålt ut, for det smaker ikke pasta i det hele tatt. Men jeg er så :snill: og tror jo alt jeg leser........ :D |
Forvirringen kommer sikkert av at couscous lages av durumhvete eller semulje, - det er samme hvetesort som man bruker til pasta (pasta lages av durumhvete eller semulje + egg)
Couscous lages av knuste hvetekorn (noen steder bruker de hirse, ris eller mais) som kokes og presses gjennom en sikt og tørkes. Det skal ikke være egg i couscous. :) |
Aha! Slik å forstå :)
Takk, Nille! :klem: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36. |