![]() |
Andre fettkilder?
Etter råd fra andre her inne prøver jeg nå å kutte ut melkeprod. i tillegg. Føler at jeg sitter igjen med litt lite å velge mellom altså selv om jeg forsøker å fokusere på det jeg KAN spise, og ikke det jeg IKKE KAN.
Men fløten og osten var en av mine fettkilder.. Og nå er jeg redd for at fettmengden blir for liten og proteinmengden for stor. Spiser mye kjøtt og salat.. Bruker olje over salaten og steker kjøttet godt i smør/olje. Pensler gjerne kjøttet med olje også. Noen tips til hvordan jeg kan øke på fettinntaket? Leste om en som drakk 5 eggeglass med en eller annen form for olje tror jeg:eek: |
Sv: Andre fettkilder?
Hei. Hvis du drikker te eller kaffe kan du ta litt cocosa i den. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Er jo nesten demotiverende å se alle som oser ned, og her kommer jeg lompende etter..:rolleyes: Men snakk om ost, kutta du fetaost også? Spiser en del fisk, men skal pøse på med laks:) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg prøver, jeg prøver:D Trener gjør jeg også. Rockeringer fungerer dårlig, men har Bailine ca 2 ganger i uka, og er nå begynt på nytt treningsstudio. Skal være der 3-4 ganger i uka. Hvis ikke går jeg tur hver dag og jogger litt innimellom. Går også på ski når det passer.. Passer på så jeg ikke trener for mye da:cool: Du da? |
Jeg trener mest zumba for det er så lystbetont. Går også mye på tur. Er egentlig ikke så veldig glad i å trene men føler at jeg må gjøre litt :)
|
Sitat:
Har ikke hatt energi før nå. En ting er hverdagsting, der bobler jeg over av energi. Men straks det ble snakk om intervalltrening eller bruke kroppen større, så ble føttene til bly! Nå derimot er det bedre. Men lurer på om jeg må øke KH inntaket litt også.. Ble litt paff da jeg regna ut og lå under 10 g...:o At det ikke kan være en og samme oppskrift for alle!!!!!:mad: |
Du kan bruke cocosa og smør. Smør er nesten bare melkefett og ingen partystopper slik som fløta og rømmen. Med smør kan du lage bearnaise og det jo kjempegodt på feks løvstek.
|
Ja da hadde alt vært så mye lettere for oss nybegynnere ;) Hvis du skal øke karbene ville jeg ha spist mer grønnsaker men nå er vel ikke jeg den rette til å fortelle folk hva de bør og ikke bør spise :)
|
Sitat:
Smøradamper du grønnsaker og hvordan gjør du evt. det?? |
Sitat:
Bruker du cocosa under steking? Skal steke kylling i dag og kokos og kylling er vell god kombinasjon?? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvis du vil steke i cocosa så stek det i den som er ment for steking. Tror den andre som er virgin, er slik at den mister mange av sine gode egenskaper ved høy temperatur.
|
Avocado er en god fettkilde :-)
Og hvis du skal bruke en del smør fremover så vil jeg tipse om å smaksette smøret; pesille, presset hvitløk, chili m.m. Bland den inn når smøret er mykt. |
Følger med på tips her. Vurderer å droppe osten en periode jeg også, for å se om det kan løsne her også.
|
Sitat:
Takk:) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45. |