![]() |
Lage lavkarbovennlig?
Denne så veldig fristende ut - og er vel noe hele familien vil sette pris på....men hvordan gjøre den mest lavkarbovennlig?
Antall porsjoner: 4 600 g kjøttdeig av svin 1 ss margarin til steking 1 pose tacokrydder 1 liten boks hermetisk ananas i biter 3 tomater i skiver 1 glass tacosaus 125 g hvitost Eventuelt: 2 løk, hakket 2 gulrøtter, hakket 1 rød paprika i skiver 1 liten boks mais (oppskrift funnet på vg.no) |
Sv: Lage lavkarbovennlig?
Fremgangsmåte:
Sett ovnen på 225 grader. Stek kjøttdeigen og ha på tacokrydder og følg anvisning på posen. Hvis du vil ha litt mer grønnsaker i formen tilsetter du hakket løk og gulrøtter til kjøttdeigen mens den steker. Fordel kjøttdeig, ananas, og tomater i formen. Ha eventuelt i mais og skivet paprika. Hell over tacosausen og dryss over revet ost. Stek gratengen midt i ovnen i 15 minutter til osten har fått gylden farge. Serveres med salat og créme fraîche ved siden av. Tips: Ha gjerne noen tortillachips sammen med kjøttdeigen før du setter gratengen i ovnen. |
Veldig enkelt :)
600 g kjøttdeig av svin 1 ss SMØR 1 porsjon hjemmelaget tacokrydder 1 liten boks hermetisk ananas i biter - droppes 3 tomater i skiver 1 glass tacosaus (firstprice har minst karber) 125 g hvitost Eventuelt: 2 løk, hakket 2 gulrøtter, hakket - nei 1 rød paprika i skiver 1 liten boks mais - nei, eventuelt minimais |
Wow - der har jeg og familien fredagskosen :D
Småttisene skal få tortillachips til, jeg lager meg ostechips :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31. |