Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Rocketråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31444)

Maissa89 24-02-10 22:28

Rocketråden!

Nå har jeg funnet fram rockeringen som sambo fikk til jul, og endelig (etter 20 år) lært meg å rocke :D Det er en stor tung "trene" rockering.

Så jeg tenkte å begynne å trene med denne hver dag. Jeg har fått med deg at det er mange her inne som eier en slik rockering, men har følelsen av at mange ringer står ubrukt og nedstøvet i et skap. Derfor lurer jeg på; Er noen med meg å rocke HVER dag frem til sommeren?? Det er lettere å huske å få det gjort hver dag hvis man er fler:)

Hvem er med?:D

Viclin 24-02-10 22:36

Sv: Rocketråden!

Jeg har ikke rockering, men kan kanskje rocke på Wii Fit?

Fryda 26-02-10 22:07

Jeg er gjerne med på rocking, selv om jeg neppe blir å klare hver dag! Tror nemlig jeg fort kan gå lei da :)

DrBabe 28-02-10 14:07

Jeg kan nok sikkert rocke hver dag med deg, ja. Blir variasjon i hvor mye jeg tar, avhengig av hva jeg trener ellers, men absolutt - rocking hver dag har nok bare positive sider.

I'm in!

Karissima 28-02-10 14:21

Tror jammen jeg skal finne frem mine også.Har 2 stk. En er sammenleggbar men den får jeg ikke til noe på så får ta i bruk den jeg kjøpte først. Hvor mange runder klarer dere ? Jeg er ikke noe flink men øving gjør mester :)

Maissa89 28-02-10 21:45

Så bra at noen er med:D Jeg har rocket hver dag, men mengden har variert siden magen er vond nå i starten. Har fått noen blåmerker, og etter endel rocking i dag blir det sikkert ikke noe bedre i morgen. Magen må vel bare herdes;)

Liker forresten den trenings-tickeren du har Karissima. Tror jeg må skaffe meg en sånn. Det kan jo hjelpe på den dårlige motivasjonen jeg har til trening nå de siste ukene.

Karissima 28-02-10 22:04

Starter i morgen jeg :) Ny mnd og ny start, forhåpentligvis bedre resultat enn i febr for da klarte jeg ikke målet jeg hadde satt meg :( Hvor mange min. rocker du om dagen da ?

Knoll og Tott 28-02-10 22:16

Åh - har ikke snakket om annet den siste tiden - jeg vil skaffe meg rockering! Hvilke har dere, hvor er de kjøpt og hva koster de?

Karissima 28-02-10 22:23

Mine er gamle og jeg husker dessverre ikke hva de kostet:( Du kan jo sjekke litt på nettet :)

DrBabe 28-02-10 23:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Knoll og Tott (Innlegg 839634)
Åh - har ikke snakket om annet den siste tiden - jeg vil skaffe meg rockering! Hvilke har dere, hvor er de kjøpt og hva koster de?

Anbefaler denne fra Treningspartner. Jeg har den tyngste (1,7 kilo)
http://www.treningspartner.no/upload...656-2-kari.jpg

Kan kjøpes her:
http://www.treningspartner.no/produk...ng_1,7_kg.aspx

DrBabe 28-02-10 23:23

Dere som ikke får det til, bør absolutt prøve de største og tyngste modellene. Mye mye lettere å rocke med enn de lette. Jeg sliter litt med vanlige rockeringer fra lekebutikken, men jeg mister omtrent aldri den tunge treningsringen.

Karissima 01-03-10 12:29

Da er jeg i gang med rocking. 5 min og det meste jeg klarte var 116 runder. Ikke så aller verst vel :)

Fryda 01-03-10 21:24

Da var dagens rocking unnagjort! Tok 150 runder hver vei, er innmari lenge siden jeg har rocket og regner med at jeg kommer til å se ut som et atlas i morgen :D

Får dere til å rocke rundt stompen? ble bare 30-40 runder der før den deiset i gulvet :rolleyes:

Jeg har også den rockeringen med fargene på, min er 1,5 kg og ypperslig å rocke med!

Karissima 01-03-10 22:04

Da er du jo kjempeflink. Jeg får bare til den ene veien jeg :(

Fryda 01-03-10 22:25

Øvelse gjør mester, skal se du snart får det til alle veier Karissima :) Forresten, hvilken type rockering har du? en slik som dr. babe la ut på bildet over eller annen type?

Karissima 01-03-10 22:36

Nei jeg har ikke den på bildet. Er det den du har? Min er en gammel fra leketøysbutikk :) Har en annen også som er sammenleggbar men den får jeg det ikke til med i det hele tatt:(

DrBabe 01-03-10 23:01

Jeg er også igang! :cool:

Gleder meg til å kunne ta bilder av de fine fargenyansene som sikkert vil dukke opp. Jeg gidder ikke telle "omdreininger", men jeg satte på kjøkkenklokka og rocket 5 min hver vei. Mistet den en gang i starten på feil vei, så jeg også merker at det er en stund siden ringen var i bruk sist.

Fryda 01-03-10 23:03

åi, da er jeg mildt sagt imponert over at du klarte 116 runder :blomster:
Jeg har den på bildet og den er utrolig lett å rocke med, sikkert pga tyngden. Kjøpte meg en på lekebutikken, men den sleit jeg så fælt med at den er donert til naboungene :D Har prøvd en sammenleggbar (fra synnøves rockering) og den gikk det heller dårlig med. Etter at jeg kjøpte den på bildet gikk det som sagt som en lek!

Karissima 01-03-10 23:17

Ja da er det kanskje håp for meg også hvis jeg går til anskaffelse av den dere har :)

Fryda 01-03-10 23:41

Uten tvil, er sikker på du kommer til å overgå oss andre! Ser de har en på Intersport som ligner min, Casall. Om du har en butikk i nærheten får du sikkert prøvd en for å finne tyngden du liker :)

Karissima 01-03-10 23:54

Sjekket på g sport for de er nærmere her. De har casall men den er sammenlegg bar.Er din det?

Fryda 02-03-10 00:02

Det er samme type hos G-sport som hos Intersport ser jeg. Min er også sammenleggbar, men ser at den har flere ledd enn Casalls uten at det spiller noen rolle vil jeg tro. Dette er ledd som du kan ta helt fra hverandre, ikke som den andre typen med strikk inni.

Karissima 02-03-10 00:11

Får gå og se på de en dag. Artig dette :)

Karissima 02-03-10 16:00

Har vært og kjøpt ny rockering i dag og nå skjønner jeg hvorfor dere snakker om fargenyanser på kroppen ja :) Dette er jo virkelig skikkelig trening. Det morsomme var at da jeg etterpå prøvde den gamle fra lekebutikken var den jo så lett som en fjær og umulig å få rundt kroppen:stortsmil

DrBabe 02-03-10 18:05

Å så bra, Karissma!

Jeg fortet meg å pine meg gjennom rockingen rett etter jobb, mens ungene satt i ro og spilte DS/så på NRK super. Det var ganske ømt, men jeg tok de samme 5 minuttene hver vei i dag også og håper det blir bedre om 1-2 dager.

Faktisk ikke så mye å se, så kanskje jeg er såpass fettpolstret at det ikke blir blåmerker. Juhu liksom...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.