![]() |
Gjør jeg noe galt?
Jeg har mer eller mindre gått på lavkarbo i snart ett år, de tre første månedene gikk jeg ned 8 kg, men så har det stoppet opp. Jeg har gått opp igjen ca 3 kg, og i midten av januar skjerpet jeg meg og følger Ketolyse-kuren. Jeg har vært i ketose nesten hele tiden, og trener 3-4 dager i uka. Ganske hard trening; spinning og løping på tredemølle. Men vekten har nå stått stille i 2 uker-1. uka trodde jeg først at det var pga. mensen, men nå har jeg stått på stedet hvil så lenge at jeg begynner å lure litt. Når ketosticks viser at jeg er i Ketose, så betyr vel det at jeg forbrenner fett? Hvorfor ser jeg ikke det på vekta? I tillegg har jeg begynt å svette noe forferdelig på nettene, jeg er ofte helt våt når jeg våkner. Har det noen sammenheng med Ketolyse? Kan det være at jeg har et for høyt/lavt stoffskifte?
Blir veldig takknemlig for noen svar og råd-trenger litt motivasjon for å fortsette. |
Sv: Gjør jeg noe galt?
Nattsvette tør jeg nesten ikke uttale meg mye om, jeg blir litt sånn helt i starten bare. Ellers var du vel selv inne på at det kan ha sammenheng med sykdom.
Om det fortsetter kan kanskje en tur til legen for noen blodprøver være lurt! 2 uker er ikke lenge å stå stille. Bruker du målebånd i tillegg til vekt? Dersom man trener en del, kan man gå inn ganske mye i cm før vekta visker resultater.:D Det er vel hvordan man ser ut som er det viktigste, ikke nødvendigvis tallene på vekta! Man må ikke nødvendigvis gå ned i vekt selv om man er i ketose!:eek: Ligger man helt på vippen av hva man tåler av karber, eller sammensetningen av maten er veldig feil, trenger man ikke forbrenne mye fett selv om sticksen viser utslag!:p |
Sitat:
I den forbindelse lurer jeg på hva det vil si og ligge på vippen av hva man tåler av karber? Og eventuelt sammensetningen? Jeg trenger råd. Har fra i dag, begynt å spise flere måltider, etter råd fra andre, samt andre tråder. Til vanlig har jeg spist to måltider om dagen. I dag ble det frokost, lunsj, mellommåltid og middag.:) Mange som går opp pga av alle måltidene? |
Sitat:
Vanlig sammensetning på ketolyse er ca 5%karber, 20%proteiner og 75% fett. For meg som veier drøyt 90kg og spiser ca 30g karber vil det se omtrent sånn ut: 30g karbohydrater, 100g proteiner og 208g fett. På ketolyse skal du spise deg passe mett hver gang du er sulten! Om du bare er sulten 2 ganger om dagen, så spiser du 2 ganger om dagen!!! |
På ketolyse skal vel kvinner ligge rund 15gr carber om dagen og menn ca 20gr.
mener å huske det sto i boka. men det er jo individuellt, noen tåler mere , andre mindre enn "annbefalt". Mvh Grovsnus |
Nattesvette kan ha med hormoner å gjøre.
|
Vil også si at dersom du trener mye i forhold til før, så kan det hende at du rett og slett har bygget mer muskler, som veier mer enn fett. Vekten er ikke en fasit å gå etter, prøv f.eks målebånd også :) Dessuten, trener du 3-4 ganger i uken blir det garantert ikke noe verre ! Stå på :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Akkurat i overgang fra å forbrenne karbohydrater til å forbrenne fett, vil mange slite med å yte maks! Man klarer mer etter hvert, og da kan man også øke intensiteten! Du kan jo lese litt her! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14. |