![]() |
Ditt beste coleslaw-tips?
Har nå laget coleslaw ifølge Skaldemanns oppskrift...og tenkte at dette kanskje det finnes andre varianter av?
Noen som har noen tips eller oppskrifter å dele? Noen som pleier å gjøre en annen vri på sin coleslaw? Ta noe ekstra oppi? (Har lest Nannahs oppskrift på den creolske, den skal prøves en gang! :)) Hvor lenge holder den i kjøleskapet forresten? |
Sv: Ditt beste coleslaw tips?
Opphakket sylteagurker er kjempegodt..! (men inneholder litt karber)
|
Sv: Ditt beste coleslaw tips?
Det skal jeg prøve, Areola! :)
Merker at coleslaw funker supert for meg, de ukene jeg har det i matpakken og ved siden av middagen så går jeg ned mye mer! :D (Andre som har merket det, eller?) |
Sv: Ditt beste coleslaw-tips?
Hei! Jeg har ikke skaldeman boka, så kan noen gi meg coleslaw oppskriften hans ? :) Namme!:p
|
Oppskrift hadde vært fint :-)
Hva slags salat er egentlig dette? Hva smaker den? |
Kinakål istedet for kål er bra.
Oppskrift her feks: http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/grillmat/coleslaw/ |
Sitat:
|
Hei,
Flere coleslaw oppskrifter her: Grønnsaksretter og –grønnsakstilbehør til middag (samletråd) Var så heldig å finne Skaldemanns kokebok på Mamuttsalget… Coleslaw 1 hode hvitkål eller annen kål. Rødkål bør forvelles i varmt vann, hvitkål og blomkål brukes rå. 1 gul eller rød løk Til dressing: 1 dl majones 1 dl creme fraiche 1 ss fransk sennep 1 skvett sitronsaft Rikelig med svart pepper Bland dressingen og rør inn en finhakket middels stor løk. Rens kålhodet, del det i to og fjern den grove rotstokken. Nå tar du frem den store, nyslipte kniven og finstrimler kålen i millimeterbrede strimler. Noen bruker ostehøvel eller et grovt rivjern. Bland kålen i dressingen til du får en smidig blanding. Jeg vil ha blandingen ganske tykk. Smak til og ha i mer sitronsaft eller litt salt ved behov. Salaten kan spises med en gang, men den blir bedre etter et døgn eller to. ...mener å huske at spisskål har mindre kh enn hodekål. |
ååh, denne oppskrifta er så utrooolig god! får vann i munnen her :eek:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41. |