![]() |
Sauser - jevner
Hva bruker dere for å få en litt tykk saus?
Jeg skal ha en gratinert svinefilet i helgen og her er det fløte/normannaost saus... men i oppskriften står det at jeg skal ha 1/2 sps hvetemel.... Og det er jo ikke "lov".. hva kan jeg bruke istedenfor? |
Sv: Suser - jevner
Sitat:
Jeg teller karber og så lenge jeg holder meg under den grensen jeg har satt for meg selv spiller det ingen rolle hvor karbene kommer fra.. |
Sitat:
Skal iflg. den kuren ha i meg 25 gr karbo pr dag... Og det er kanskje ikke så mye karb i 1/2 ss? :rodme: |
Sitat:
Den sausen blir vel litt tykk uten jevning også, kan jeg tenke meg :) Og jo lenger den koker, jo tykkere blir den :ja: Thor Foseids kur og Ketolysekuren er to vidt forskjellige kurer ;) Hvem er det du bruker? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Da er det spis deg slank med Foseid du går på :ja: Følg reglene du har fått der. Alltid litt vanskelig med kostomlegging i starten. Men følger man opplegget slavisk, så blir det bare bedre :D Lykke til videre :heia: |
Sitat:
|
Sv: Sauser - jevner
Fløte er enkelt å koke tykt, særlig når du har ost oppi. Men Foseid er vel veldig restriktiv på fettet? Tillater han fløæte?
|
Johannesbrødkjernemel.
Prøv deg fram med 1 ts, bland gjerne med litt kald væske, veit ikkje om den klumper seg dersom du tar den direkte i varm væske. Får kjøpt den på helsekost. Lite glass. |
Jepp
Johanneskjernebrødmel fra helsekost eller nestargel fra apoteket. Begge er samme ting. Bruker det både som jevner og fortykning i supper. Kan også benyttes for å lage rømme eller fløte-grøt. Odde |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20. |