![]() |
Kyllinglasagne
I dag holder jeg på å lage en kyllinglasagne som vanligvis smaker helt himmelsk. Nå har jeg prøvd å lage den ketolysevennlig, og håper den smaker minst like godt da. :) Slenger inn oppskriften nå, så kommer tilbakemelding etter middagen i kveld på hvordan smaken ble.
3-4 kyllingfileter Noen strimler bacon ---- 1 løk 1 boks hakkede tomater oregano salt/pepper ---- 2 dl kremfløte Revet ost Muskat Salt/pepper Evt. 1-2 ts JKB ----- Squash skåret i skiver med ostehøvel Fetaost Revet ost Skjær kylling og bacon i små biter, stek i smør og krydre med salt og pepper. Fres løken i smør, ikke la den bli brun. Ha en boks hakkede tomater over. Krydre med oregano og hva annet du måtte like. La koke under lokk i 20 min. Lag beschamelsaus av fløte og revet ost. Krydre med muskat, salt og pepper. Ha evt. oppi litt JKB for å tykne sausen litt mer enn det osten får til. Bland kjøttet oppi den ferdigkokte tomatsausen. Ha i en ildfast form. Start med beschamelsausen, og deretter tomatsaus/kjøtt, legg et lag med squashplater. Deretter mer tomatsaus/kjøtt. Avslutt med beschamelsaus. Smuldre fetaost over, og deretter revet hvitost. Stekes på 200 grader i 40-45 min. midt i ovnen. |
Sv: Kyllinglasagne
Hørtes alldeles himmelsk ut!! Mååå prøves :D
|
Venter spent på rapport :D
|
Nam, nam, dette var kjempegodt! Må være noe av det beste jeg har smakt på ketolyse! Selv syntes jeg nesten denne var bedre enn originalen! :D
Bon apetitt! |
Da printer jeg ut oppskrifta og tester den i morgen :D
|
Hei:) Jeg er ny på dette og er dessverre ikke så god på å regne ut karb på andres oppskrifter, har du regnet ut denne og hva ble det ?:o:o
Hørtes kjempegodt ut:D |
3-4 kyllingfileter0
Noen strimler bacon 0 ---- 1 løk 5,7 per 100 gram 1 boks hakkede tomater 6 gram per boks oregano 0 salt/pepper 0 ---- 2 dl kremfløte 5,8 Revet ost 0 Muskat 0 Salt/pepper Evt. 1-2 ts JKB 0 ----- Squash skåret i skiver med ostehøvel 2,2 gram kbh per 100 g Fetaost 0 Revet ost 0 Som du ser avhenger det litt av hvor mye løk og squash du bruker. :) Hvis jeg sier 20 gram kbh for hele formen tar jeg litt hardt i. Og man spiser jo gjerne ikke mer enn en kvart del av formen til middag. |
Hvordan smaker egentlig squash i forhold til Lasagneplater? Er det er helt ok erstatning eller blir smaken veldig anderledes?
|
Sitat:
Må legge til at jeg er veldig lite kresen på slikt da; hvis man sitter og kjenner etter smaken og analyserer kjenner man kanskje squashsmaken, men den dominerer ikke synes jeg. |
Hm, denne høres helt nydelig ut. Jeg som er helt fersk i dette ketolysegreiene synes det er helt supert at dere med erfaring legger ut oppskrifter! Tusen takk :)
Kanskje jeg prøver den til helgen...... |
Sitat:
Prøvde å lage vanlig lasagne også - byttet ut kylling med kjøttdeig og droppet fetaosten. Det ble også veldig godt! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26. |