Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   30+ kg, en liten gruppe? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27622)

Supramundane 22-08-09 19:01

30+ kg, en liten gruppe?

Jeg kunne gjerne tenkt meg å følge en gruppe på veien fra 30+ og nedover.. jeg har nettopp begynt selv, og har en laaang vei igjen å gå.. Hadde vært fint med litt fellesskap.

Er det noen flere som begynner rundt nå?

Elinengelen 22-08-09 19:22

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg blir gjerne med

Supramundane 22-08-09 19:51

Så flott! Hvor mye har du tenkt å ta av? Jeg har drøye 38kg igjen .. *sukk* Ikke bare bare ;)

Sarabi 22-08-09 19:59

Blir gjerne med jeg også. Det er langt fram.:)

Stellamor 22-08-09 20:26

Fortsetter med, jeg..
Har holdt på en god stund, men lenge igjen..:o

Minni1 22-08-09 21:23

Jeg blir gjerne med jeg også.

Jeg begynte på igjen for et par uker siden.

frustrert frue 22-08-09 21:50

Hiver meg med jeg også.Startet i april men har hatt en liten pause,har levd på lavkarbo men det er ketose som må til for at jeg skal gå ned i vekt.:rolleyes:

Problemet er at jeg trener mye og føler meg veldig sliten etterpå når jeg er i ketose.

Skal nå prøve å finne en middelvei som kan fungere.

Supramundane 22-08-09 21:59

Så flott at vi er mange som passer inn her!
Eller ... vel, kanskje ikke så flott, vi skulle vel helst sluppet. ;)

Men det finnes mye god støtte i en gruppe som er i samme båt!

Elinengelen 22-08-09 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supramundane (Innlegg 758294)
Så flott! Hvor mye har du tenkt å ta av? Jeg har drøye 38kg igjen .. *sukk* Ikke bare bare ;)

50 er vel drømmen, men iaffal 30.jeg har hatt litt startproblemer, opp og ned, og så kom det en halvkilo på, nå da jeg fikk mensen, så er bare en halvkilo mindre enn da jeg starta 1 aug....sukk....

Elizabethcita 22-08-09 22:44

Satser på at jeg får lov til å slenge meg på jeg også...
Starta egentlig i januar, men har hatt lang sommerferie nå... klarte 17 kilo før sommeren, en (!!) kilo i sommer (hehe...), og har 28 igjen.

Supramundane 22-08-09 23:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elinengelen (Innlegg 758342)
50 er vel drømmen, men iaffal 30.jeg har hatt litt startproblemer, opp og ned, og så kom det en halvkilo på, nå da jeg fikk mensen, så er bare en halvkilo mindre enn da jeg starta 1 aug....sukk....

En halvkilo ned er bedre enn en halvkilo opp! ;) Har du prøvd å sjekke om du har noen såkalte "partystoppere" som ødelegger for deg?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elizabethcita (Innlegg 758368)
Satser på at jeg får lov til å slenge meg på jeg også...
Starta egentlig i januar, men har hatt lang sommerferie nå... klarte 17 kilo før sommeren, en (!!) kilo i sommer (hehe...), og har 28 igjen.

Kjempehyggelig at du vil være med! 17 kilo er en utrolig bragd! Gratulerer med det, og lykke til med de neste 28! :o

Imse 22-08-09 23:24

Jeg startet i slutten av mars og skal ned 60kg tilsammen og tar det i to etapper på 30kg. Jeg har gått ned 13kg hittil, men har langt igjen..

Supramundane 22-08-09 23:59

Supert at du ønsker å gå denne veien sammen med oss da! Og 13kg syns jeg var kjempebra!!

Carisma 23-08-09 00:06

Jeg vil jo helst ikke innrømme det, men jeg må nok henge her jeg også... :rolleyes:

vera82 23-08-09 00:48

Slenger meg på her jeg og, gått ned 10,5 kg så langt, men har lang vei igjen.. Hatt et lite opphold i helgen, men på den igjen på mandag, fra generell lavkarbo til Dr. Lindberg. :)

PrøveKanin 23-08-09 00:49

Jeg blir gjerne med, har 40 kg jeg skulle tatt av. Har tatt av 12 kg (før jeg startet igjen nå)

Har holdt på 13 dager og kun skeiet ut med ost en dag (vet jeg ikke tåler ost spesielt bra), men drukket litt for mye cola light - selv om jeg har gått ned på dette før bør jeg nok kutte det helt ut likevell

:)

Minni1 23-08-09 01:05

Supramundane så fin blogg du har.

Jeg ser du skal gifte deg i mai. Så morro.

Supramundane 23-08-09 01:08

Kjempegøy at så mange blir med! :p

Takk for skryt, jeg syns det er veldig gøy å blogge om lavkarbomat. Syns det hjelper når jeg står bom fast og er matlei, da er den kjekk å bla i!
Blir bryllup i mai ja, det gleder jeg meg noe vannvittig til! :o Håper det er mulig å komme i mål med vektnedgangen før den tid.. Men over 30kg til mai er kanskje umulig? :confused:

Dante 23-08-09 01:39

Jeg kan prøve

Kitt 23-08-09 02:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supramundane (Innlegg 758445)
Blir bryllup i mai ja, det gleder jeg meg noe vannvittig til! :o Håper det er mulig å komme i mål med vektnedgangen før den tid.. Men over 30kg til mai er kanskje umulig? :confused:

Er noen her som med jernvilje og kjempeinnsats gikk ned over 20 kg på 3 måneder, så er du motivert og standhaftig nok, så er det slettes ikke umulig med 30kg før bryllupet. Det er jo mer enn et halvt år til!:D

Lykke til!

vaskeklut 23-08-09 03:35

Jeg vil også være med!:D

Jeg er skikkelig ferskis her, og forstår lite eller ingenting av hele opplegget. Jeg skal ned ca 40 kg :confused: og har prøvd ca alt. Nå vil jeg prøve meg på lavkarbo og se om ikke det også går. Jeg har en skikkelig ufordring, og det er viljen. Jeg gir for lett opp! Baaah. Men nå altså.. NÅ!:D

Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke har råd til å kjøpe boka til han der Atkins. Fattig student og sånn! (Er det dyrt å leve på lavkarbo?) Ikke forstår jeg en dr** av alle ordene som ketolyse, induksjon(induksjonsovn..? det er iallefall det første jeg tenker på..) og ikke skjønner jeg hvordan det skal gå an å spise masse fett og samtidig gå ned. ææææh.

vaskeklut ber om hjelp til å samle opp alt vannet på gulvet og vri det opp i vaskebøtta der det hører hjemme:hylgrine::rolleyes:

Furine 23-08-09 09:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 758421)
Jeg vil jo helst ikke innrømme det, men jeg må nok henge her jeg også... :rolleyes:

*hehe* Eg tenkte det samme! :p

Har vore på litt sjølvkomponert lavkarbo sidan midten av mai, og har gått ned rundt 5kg. Det går ikkje fort, men det er eg totalt OK med. For som folk seier, dette er ein livsstil, noko ein skal leve med, det er ikkje ein slankekur. Det går i alle fall rette vegen!

Har alltid hatt eit intenst "hat-forhold" til badevekta, vekt er noko ein helst berre vil gløyme, om nokon kjenner seg igjen. Det har vore ein prosess for meg å innsjå/godta at vekta er det den er, og at berre eg sjølv kan ta ansvar for at noko blir gjort med det.

Så her er eg. :D

LenaBeatrice 23-08-09 09:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elinengelen (Innlegg 758342)

Du....jeg vil bare si: ikke tenk sånn, at 50 kilo ned bare er en drøm!
Du klarer å gå ned 50 kilo :klem:
Del det opp i mindre delmål, 10 kilo om gangen kanskje? Så føles det litt lettere.
Men slutt altså med å si at det er en drøm, så lenge det er 50 kilo du vil ned!

Lykke til til deg og dere andre her inne :-)

mokki 23-08-09 09:54

Jeg vil også være med. Jeg har 40kg som burde vært borte. Men tar et bittelitt mindre mål først.
Jeg har til nå mistet 5,4kg. begynte egentlig etter påske, men har startet på nytt nå etter sommer, og nå er alt tullet fra i sommer borte så nå fortsetter jeg. Kjekt å ha noen å slå følge med. Skal vi holde oss til dene, eller skal vi lage egne månedstråder?

Supramundane 23-08-09 10:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 758452)
Er noen her som med jernvilje og kjempeinnsats gikk ned over 20 kg på 3 måneder, så er du motivert og standhaftig nok, så er det slettes ikke umulig med 30kg før bryllupet. Det er jo mer enn et halvt år til!:D

Lykke til!

Det høres jo helt fantastisk ut! Jeg er i alle fall motivert for at det skal skje! :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 758456)
Jeg vil også være med!:D

Jeg er skikkelig ferskis her, og forstår lite eller ingenting av hele opplegget. Jeg skal ned ca 40 kg :confused: og har prøvd ca alt. Nå vil jeg prøve meg på lavkarbo og se om ikke det også går. Jeg har en skikkelig ufordring, og det er viljen. Jeg gir for lett opp! Baaah. Men nå altså.. NÅ!:D

Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke har råd til å kjøpe boka til han der Atkins. Fattig student og sånn! (Er det dyrt å leve på lavkarbo?) Ikke forstår jeg en dr** av alle ordene som ketolyse, induksjon(induksjonsovn..? det er iallefall det første jeg tenker på..) og ikke skjønner jeg hvordan det skal gå an å spise masse fett og samtidig gå ned. ææææh.

vaskeklut ber om hjelp til å samle opp alt vannet på gulvet og vri det opp i vaskebøtta der det hører hjemme:hylgrine::rolleyes:

Du kan jo låne boken om ketolysekuren på bibloteket, det ville jeg gjort! Den forklarer alt du lurer på på en veldig enkel og grei måte!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.