![]() |
Spice of Life - kryddermuffins
Dette ble kjempegode og saftige muffinser som er rik på fett og nesten ikke inneholder karber (ca 6-8 karber alt i alt, og du får en 20-25 muffinser) og de er gode for magen om man opplever litt treghet:).
Også veldig greit når man bare vil ha noe å bite i... ca 150 g linfrø (legges i bløt noen timer før baking) 5 egg 100 g kokosolje 50 g kokosmel 2-3 ts JBK 2 ts fiberhusk 1 ts ingefær 1 ts nellik 1 ts kardemomme 1 ts kanel 1/2 ts svart pepper 2 ts bakepulver Søtstoff etter smak - Skyll av linfrøene (de skal være litt slimete) - Pisk eggene og bland linfrømassen inn - Tilsett resten av ingrediensene - Haes i muffinsformer og stek dem på 175 grader i ca 15-20 min. De blir VELDIG bløte inni, så de bør avkjøles lenge på rist (gjerne noen dager). Til gjengjeld holder de seg saftige i lang tid. Enjoy! |
Sv: Spice of Life - kryddermuffins
Skal testes!! Takk ;)
|
Hvor mye søtstoff bruker du? og hvilket?
|
Jeg brukte ca 4-5 ss Splenda. Prøver å kutte ned litt på søtstoffet så mine ble ikke så veldig søte, men det er egentlig bare å smake litt på røra så får man en viss pekepinn om hvor søtt det er...
|
Pluss jeg tror jeg må oppgradere antallet muffinser litt - man får vel mellom 30 og 35 stk av denne:D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29. |