![]() |
Pilates på ketolyse?
heisann:)
jeg har gått på ketolyse i 2 mnd nå. men jeg har ikke vært noe flink til å trene. jeg lurte litt på å prøve pilates. noen som har erfaringer med pilates på ketolyse?? |
Sv: Pilates, ketolyse
Pilates er fin-fin trening uansett ;).
(Det kommer jo også an på hva du ønsker å oppnå med treningen din...) |
Sitat:
jeg ønsker å få strammet opp litt her og der:) har en datter på 7 mnd, så ho har sotte tydelige spor på mammas kropp:rolleyes: |
Pilates trener mest støttemusklaturen og bevegeligheten, slik jeg har forstått det. Vil du "stramme opp" kroppen bør du trene styrketrening (altså ordentlig styrketrening, ikke bare litt smånapping i fancy apparater ;p ), samtidig som du sørger for at fettprosenten din synker - noe du jo allerede er i gang med. :)
|
Sitat:
|
Sv: Pilates på ketolyse?
Har ikke erfaring med ketolyse, men med pilates. Pilates gjorde at jeg fikk flatere mage og bedre holdning, så mye slankere ut på kort tid. Driver å prøver igjen nå etter 2 tette svangerskap og håper på gode resultater igjen
|
Pilates er sikkert helt fantastisk - er ikke i tvil... jeg har ennå til gode å delta på en time. men man må jo også kombinere denne formen for trening med noe kondisjon - kondisjon er jo fettforbrenning, gå i oppoverbakker, få pulsen opp - i kombinasjon med Pilates som styrketrening.
|
tusen takk for respons=) blir nok ut å trille vogn i tillegg:)
er ikke ute etter lette utveier, er ute etter resultater:D |
herregud... du skulle møtt min PT du, der heller er det ikke snakk om lette utveier, men RESUTLAT! hehe
|
Jeg var strammere i kroppen og hadde mindre mage OG strammere lår da jeg trente pilates 3 ganger pr uke enn nå når jeg trener pilates en gang pr uke og kombinerer med kondisjon (1x) og styrke (1x) .... bare som en observasjon..... Jeg må nok vurdere å gå tilbake til mer pilates for å få magen flatere, det er det som funker best for meg. Det er PT enig i når det gjelder meg.
Men alle reagerer forskjellig på forskjellig type trening. Synd det tar sånn tid å finne ut hva som er best ! Jeg anbefaler gjerne pilates som hovedtreningsform, og om du bruker ball eller "the magic circle" får du styrketrening attåt. |
jeg sverger til Yoga jeg da ;) men pilates er slettes ikke dumt :klem:
|
men når man ønsker å Begynne med pilates/yoga - litt usikker på hvem av de, - å ikke har ønske om å begynne rett på en time på Elixia, sorry - men de timene vil jeg ikke... er det noe dere kan anbefalle - kurs, bøker, dvd... Windsor etc.
|
Sitat:
På timene får man god forklaring og veiledning, hjemme får jeg bare til ting halvveis. |
Først og fremst fordi jeg føler meg som en idiot - jeg finnes ikke myk, å føler meg som en hval foran disse speilene. - men man kan ikke forvente å være mester ved første saltime. men Elixia skal ha kurs utover Høsten som er Pilates, Yoga - Magedans, basert på en helg intensivt, fordelt på 2 dager. er veldig nysgjerrig på akkurat dette.
å jeg er helt enig i at man får en mye grundigere innføring i hva dette dreier seg om - men da vil jeg på en innføringstime type.. |
jeg kjøpte windsorpilates dvd påt vshop fornoen år siden,og de funket egentlig helt greit for meg i en periode da jeg ikke ville gåpå noen kurs;)
men nå har jeg gått på noen yogakurs... og er veldig glad for det.. treffer man på rette teneren,så er det ingen som føler seg teit.. |
den første saltimen jeg var på var Corebar - det var utrolig morsomt! å jeg tror det er det samme sjarmeredende og ikke minst dyktige instruktøren som har pilates timene. så kanskje jeg bare får komme meg på en time. rett og slett.
|
der jeg trener yoga (i Tromsø) har de ikke speil :D :heia:
|
Det er speil overalt! 3 av 4 vegger - å stiller jeg meg bakerest - kan jeg plutselig være i første rekke... blir helt apatisk... men det finnes en som har yoga kurs her hjemme - som har det privat, dvs at lokalene man bruker er mer et klasserom el annet møtelokale, lurer på om jeg skal sjekke det ut også.
|
ikkeså dumt å sjekke det ut Martine!!
i yoga er det ikkeså viktig å se seg i speiletmens man trener.. ;) |
Pilates blir jo en treningsform - men jeg har sett på Yoga tidligere, det at det er en avspenningsform som fokuserer på ro, pust og energi tiltaler meg veldig, det å finne roen når det stormer som mest, å kunne sette av tid til seg selv og sin egen sinnsro.
det er spennende. |
yoga finnes i mange former.. :D Madonna trener ikkeannet enn yoga.. sier hun :D
|
Sitat:
|
hehe.. ja,de stjernene,de stjernene.. :D
men jeg har venninner som har strammet opp både her og der med kun yoga.. mange av øvelsene blir man ( jeg:rolleyes: ) faktisk svett og anpusten av.. :ja: det jeg syns er bra med yoga sammenlignet med pilates.. er avspenninga både før og etter timen.. det er så digg!!og det er en utrolig fin måte å hente ny energi på..når man (jeg igjen :rolleyes: ) er helt tom for energi.. og så er Yoga over 5000 år gammel da.. og det er hvertfall noe som appelerer til meg ;) |
Kan absolutt anbefale Winsor Pilates som kan kjøpes på nett.
Ellers er det noe som heter "Body Balance" som er en kombinasjon av tai-chi, yoga og pilates. Kjempebra. Trenes i gruppetime, sal.... og helt ærlig, det er ingen på slike timer som bryr seg om hvordan alle andre ser ut. Speilet er hjelp til å se at man gjør øvelsene riktig. Har prøvd flere av slike "body balance" timer og jeg liker best Les Mills sine. Se http://www.lesmills.com/nordic/nn/me...s-locator.aspx for å se hvem som tilbyr den typen trening nær deg. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08. |