![]() |
Nye sjokolader fra sukkerfritt på Rema 1000!
I dag oppdaget jeg at rema hadde fått inn noen sjokolader uten tilsatt sukker. :) Vet ikke om de er nye, men jeg har i hvertfall ikke sett dem før i dag.
De hadde 3 forskjellige typer, alle heter Sukkerfritt: Mørk sjokolade 75g: karb:50g (hvorav sukkeralkoholer: 48g) Dvs. kun 1,5 g karb pr plate. Hvit sjokolade 75g: karb:59g (hvorav sukkeralkoholer 50g) Dvs. kun 6,75 g karb pr plate. Mandelsjokolade 75g: karb:50g (hvorav sukkeralkoholer 43g) Dvs. kun 5, 25 g karb pr plate. De kostet 21 kroner pr plate. Dette var fantastisk nyhet for meg som elsker hvit sjokolade og som ofte handler på rema. Greit å slippe å kjøre til helsekosten.:) Jeg smakte den hvite sjokoladen nå og den var helt nydelig! |
Sv: Nye sjokolader fra sukkerfritt på Rema 1000!
De har da vært i salg lenge da.
|
Den eneste jeg synes er god er den mørke sjokoladen, og da kun i kaker etc.
De andre smaker overhodet ikke sjokolade spør du meg. Kun søtt kliss. |
Min Meny-butikk har disse. De er gode, men er skikkelig prompegodter for meg http://smilies-gifs.com/disimulo/5disimulo.gif
|
Hehe, der ser dere hvor mye jeg får med meg :rodme:
Jeg synes den hvite var kjempegod ihvertfall. Har ikke smakt de andre enda. |
Har prøvd noen, syns ikke de var gode.
|
Jeg synes de er sykt gode.... men magen kan protistere litt kjenner jeg etter en hel plate.. ;)
|
Jeg syns heller ikke sukkerfritt-sjokoladene er noe gode, veldig søte, bare. Men de fra Cavalier er kjempegode!!!
Hm. tror jeg må være immun mot de her søtningsstoffene, reagerer ikke noe på dem. Spiste en hel pose sukkerfri Lakris søta med Maltitol (eller hva det heter, maltiol, kanskje), og tenkte at dette kan vel ikke gå bra. Ingen reaksjon...og det er jeg vel egentlig ganske glad for;) |
At du klarer. Den hvite smaker pyton!:D
Jeg liker den mørke. Jeg liker den veldig godt. Jeg foretrekker den faktisk foran vanlig sjokolade. Men på helsekosten her har de fått hyllevis med sukkerfri godis, så nå kommer det til å ta en tid før jeg har pløyd meg gjennom hylla der, med bare 1 godis pr helg, hehe. |
Smelt sjokoladen i vannbad sammen med en spiseskje Cocosa.
Hell i isbitform, eller små konfektformer. Sett i kjøleskapet til de er stive. Spis. Gå på do. Spis mer. :D |
Den melkesjokoladen smaker heslig, så jeg har ikke giddet å prøve de andre før i dag. Likte den hvite og den med hasselnøtt var veldig gode!
|
Jeg smakte disse for flere år siden, husker jeg så dem på Rema i 2006. Jeg synes de er aldeles gruuusomme. Smaker søtt fett. Liker ikke så mange sukkerfrie sjokolader, men Anthon Berg sin er god, og Cloetta, som smaker ganske likt Berg sin.
|
Sitat:
|
Jeg tar en bit av den hvite sjokoladen sammen med en bil av antonberg(som er utgåt:() Det er kjempe godt og smaker som vanlig sjokolade:sikle:
Må bare anbefales!! |
Sitat:
|
Jeg har kjøpt Cloetta sin sukkerfrie både på Obs og Ultra. Har sett den andre steder også, men husker ikke hvor.
|
Jeg har kjøpt Cloetta melkesjokolade på Kiwi.
|
Her har de tatt inn cloetta sin mørke sjokolade på kiwi,syns den var bedre enn den lyse.
|
Sitat:
Da stemmer jeg også for Cloetta sjokoladene. De er de beste! |
Hvor finnes disse fra Cloetta?
|
Sitat:
|
Cloetta har de stortsett på alt av helsekost butikker :)
|
Har prøvd en sukkerfri sjokolade på rema 1000, men de viste seg å være søtet med Maltitol. Når jeg googler maltitol får jeg at det har nesten like høy GI som vanlig sukker :(
|
noen som har bilde? link?
finner ikke disse jeg... |
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46. |