![]() |
Noen som har oppskrift på gul krem?
noen som kan hjelpe meg med oppskrift på gul krem?
den opprinnelige oppskriften er.... 4 eggeplommer. egg fløte & sukker 1 dl fløte. blandes i en kasserolle 1dl sukker .kokes opp , deretter trekkes 100gr Tinesmør. kasserollen av platen 100 gr smør smeltes inn. 1 1/5 ts vanilepulver. kjøles av til den tykner deretter helles over nøttebunn mmmmm namme please helpe meg med en sunn oppskrift til denne ;) |
Sv: Noen som har oppskrift på gul krem?
Danish har en genial en. Søk på smørkrem!
|
|
Sitat:
|
Tenker du på kremen til suksessterte kan du bruke orginaloppskriften.
Bare bytt ut sukker med sukrin eller et annet søtstoff.:) |
Sitat:
HI lurte på opskrift på eggekrem, den lages ved å varme ingrediensene over lav varme til den tykner. |
Jeg synes smørkremen funka kjempebra til suksessterte. Mye bedre enn andre oppskrifter jeg har prøvd.
|
Hvis du vil ha gul krem med kremfløte kan du kanskje blande i gurkemeie eller safran.
Eller brun krem med kakao. da blir det jo kremfløtesmak, ikke helt det du er ute etter. Mvh Grovsnus Ha en god klem |
alltid greit med forslag ;) bytta ut sukker med sukrin. fikk det sånn passe til men må nok forske litt mer før den blir perfekt ;) takk for alle gode forslag :)
|
Om du bruker kunstig søtstoff kan det være greit med usaltet smør er min erfaring.
Smaken kommer bedre frem da. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35. |