![]() |
Lett-is fra Diplom-is
lett is fra diplom is er kommet på markedet og d har seg sånn at de selger denne isen på småe bokser 120 ml/60 gram
jeg koser meg hver lørdag og så lurer jeg på om denne er grei å spise? innholdsfortegnelsen er slik: Produsent: http://www.diplom-is.no/gfx-di/0.gif LETTIS VANILJE EAN 7037210111656 Vaniljemelkeis/-mjölkglass uten tilsatt sukker og med redusert fettinnhold. Vanilla milk ice without added sugar and with reduced fat content. http://www.diplom-is.no/gfx/icon_print.gif MelkEggGlutenNøtterSoyaproteinKommentarerIS-S- IAllergenet er en ingrediens i produktet.-Produktet inneholder ikke allergenet.SProduktet kan inneholde spormengder av allergenet som kan komme fra annen produksjon i lokalene, via produksjonsutstyr eller fra innkjøpte råvarer http://www.diplom-is.no/image/979/1/5/979_1.jpg NO/DK/SEVarebetegnelse (Rev.nr): Melkeis/Mælkeis/Mjölkglass. (170408)Nettoinnhold:400 g (800 ml)Ingredienser:Skummetmelk/skummjölk, fiber 12,5% (polydekstrose), fløte/grädde 11%, søtstoffer (lactitol, sucralose), myse-/valle-/vasslepulver, skummetmelkpulver, glyserol, vegetabilske emulgatorer (propylenglykolestere, mono- og diglyserider av fettsyrer), stabilisatorer (johannesbrødkjernemel/fruktkärnmjöl, guarkjernemel/guargummi), aroma (vanillin). Produktet kan inneholde spor av egg og nøtter. Inneholder søtstoffer. Produktet selges i: Norge GBDenomination:Milk ice.Net contents:400 g (800 ml)Ingredients:Skimmed milk, fibre 12,5 % (polydextrose), cream 11%, sweeteners (E966, E955), whey powder, skimmed milk powder, glycerol, vegetable emulsifiers (E477, E471), stabilisers (E410, E412), flavour (vanillin). This product may contain traces of egg and nuts. Contains sweeteners. Næringsinnhold/ Näringsvärde/ Nutritional informationper 100 gEnergi/Energy450 kJ 105 kcal Protein3.5 gKarbohydrat/Kulhydrat/ Kolhydrater/Carbohydrate Sukkerarter/Sugars 15 g 7 g Fett/Fedt/Fat Mettede fettsyrer/Saturated fatty acids 4.5 g 3 g Kostfiber/Dietary fiber12.5 gNatrium/Sodium0.05 g så sendte jeg en mail for å høre hvor mye sukkeralkoholer det var av disse 15 gram og viste seg å være 8 g. er dette en grei is å spise når man koser seg? |
Sv: Lett is fra diplom is
Kunne de ikke laget is med masse fløte i stdet for den hersens skummamelka? Og bytta ut sukkeret med noe kunstig søtning? Hadde cært så enkelt og kunne kjøpt is på butikken en gang i blandt. :p
|
Denne er ikke tilsatt sukker, men søtstoffer (lactitol, sucralose),
enda så er det igjen 7 karber fra bl.anna melkesukker..... Jeg, personlig, syns det blir for mye karber i den :ja: |
lag sjøl da vel...? Så slipper du å lure, og slipper alle rare tilsetninger..;)
Bare å søke på is på forum/oppskrifter |
ja d var d da... men men er ikke så streng på lavkarbo men begrenser meg da. ska søke og se=) takk for tipset;)
|
Skal vi spørre Torkild om å produsere lavkarbo is til å ha i butikkene?? :D hehe...
|
Jeg synes dette er en ok is av og til.. Men jeg irriterer meg over at de også reduserer på fettet. Dette kan enkelt løses ved å tilsette smør!
|
Lett-isen er tilsatt fiber, så man orker ikke så mye som av annen is. Men husk at søtningene kan gi noen timer på do for endel av oss :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54. |