Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Brennevin 60% og 40% (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25875)

whynn 13-05-09 02:50

Brennevin 60% og 40%

på matvaretabellen står det brennvin 40% og 60% inneholder 0 karbohydrater, og det samme gjelder Feks pepsi max.

så om jeg blander meg dram på de to så har det ingen invirkning på ketosen og slankingen?! har lissom hatt den oppfatningen av alkohol generelt stopper opp hele greia frem til alkoholen er ute av kroppen igjen.. ?!

noen som vet no om dette?

Kula 13-05-09 09:18

Sv: Brennevin 60% og 40%

Alkohol er en gift som kroppen forsøker å kvitte seg med så fort som mulig. Det betyr at leveren er opptatt med denne jobben, istedet for å omsette fettet på kroppen din til brukbar energi. Dette fører til at fettforbrenningen stanser opp helt til alkoholen er ute av kroppen.

Selv om brennevin inneholder mye energi (kcal) tror jeg ikke det er mulig å legge på seg av brennevin alene.

-

danish 13-05-09 14:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 718062)
Alkohol er en gift som kroppen forsøker å kvitte seg med så fort som mulig. Det betyr at leveren er opptatt med denne jobben, istedet for å omsette fettet på kroppen din til brukbar energi. Dette fører til at fettforbrenningen stanser opp helt til alkoholen er ute av kroppen.

Selv om brennevin inneholder mye energi (kcal) tror jeg ikke det er mulig å legge på seg av brennevin alene.

-

Brennevin inneholder ikke så mye kalorier (146 kcal per 4 cl 60 %). Og ja, alkohol er ganske slitsomt for leveren.

Kula 13-05-09 15:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av danish (Innlegg 718171)
Brennevin inneholder ikke så mye kalorier (146 kcal per 4 cl 60 %). Og ja, alkohol er ganske slitsomt for leveren.

Tja, hvor mye er "mye" - og hvor langt er "langt" for den saks skyld? 60% brennevin inneholder omtrent like mye energi som kremfløte.

-

whynn 13-05-09 19:05

ja klart det er jo ikke bra for leveren og sånn men nå tenker jeg på kun med tanke på slankingen, med ketolyse og lavkarbo dietten...

har ikke drukket siden jeg begynnte men skal en tur ut te helga og derfor lurer jeg er vodka da bedre enn øl vis man bare skal tenke på vekt tap..!?

sma 13-05-09 23:56

Alkohol forbrennes lettere enn fett så om du drikker alkohol så settes fettforbrenningen på pause til alkoholen er ute av kroppen. :)

Camz 14-05-09 11:07

Jeg har drukket endel ganger etter at jeg begynte på kuren å jeg opplever hver gang at det går flere dager før vekta synker igjen etter alkoholinntak. Selv om jeg kun har drukket lavkarbo vikingfjord (0 karbs) og vodka/sprite zero. Så nå har jeg funnet ut at jeg skal prøve å minimere inntaket av alkohol en mnd fremover å være skikkelig streng på kosten ellers å se hvilke resultater dette kan bringe :p Uansett så har jeg gått ned mye selv om jeg har hatt alkoholutskeielser :cool:

dydde 14-05-09 15:45

Kroppen må produere mellom 5-20g alkohol hver dag, så en shot rein vodka på 5-20g hver dag kan man gjøre, og er ganske deilig rett før senge tid. Et glass rødvin går også, men prøv å finn en me lite møkk i :p litt alkohol gjør også at kroppen er sugen på mye mer fett. Så folk blir enda mindre lystne på karbo så er vinn-vinn situasjon. Alle har vel merka etter en dag på fylla så er alle så sugne på noe FETT, burger med ost å FETT FETT FETT. Det er alkoholen :)

whynn 14-05-09 18:44

hehe uten å høres for vullgær ut, gjelder dette hjemmebrennt å !? hehe. 0 karber mener jeg ;p

JenJen 14-05-09 18:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av whynn (Innlegg 718887)
hehe uten å høres for vullgær ut, gjelder dette hjemmebrennt å !? hehe. 0 karber mener jeg ;p

I hope so :lol: :o

Kula 14-05-09 19:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av whynn (Innlegg 718887)

Det er da ikke noe vulgært med hjemmebrent. Man blir full av det også. Karbofritt skal hjemmebrent også være...

-

Photobscura 14-05-09 19:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 718912)
Det er da ikke noe vulgært med hjemmebrent. Man blir full av det også. Karbofritt skal hjemmebrent også være...

Vulgært? Nei. Ulovlig? Ja :lol:

Kula 14-05-09 19:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 718919)
Vulgært? Nei. Ulovlig? Ja :lol:

Det at hjemmebrent er ulovlig er noe moderne fjas. I gamle dager var hjemmebrent det eneste brennevinet man fikk tak i - lovlig var det også :-)

-

Kanutten 14-05-09 19:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 718924)
Det at hjemmebrent er ulovlig er noe moderne fjas. I gamle dager var hjemmebrent det eneste brennevinet man fikk tak i - lovlig var det også :-)

-

Laget hjemmebrent som hovedoppgave på videregående, og fikk det attpåtil godkjent av det sensor... Både ved smaking og teoretisk gjennomgang....:rodme: Heeelt lovlig! :lol:

Kula 14-05-09 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 718930)
Laget hjemmebrent som hovedoppgave på videregående, og fikk det attpåtil godkjent av det sensor... Både ved smaking og teoretisk gjennomgang....:rodme: Heeelt lovlig! :lol:

God ide? Ja! Heeelt lovlig? Nei!

-

Photobscura 14-05-09 19:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 718924)

-

Jada, jeg er fra fjellbygda, hvor det i hin tid var 13 mil til nærmeste pol. Til og med lensmannen hadde eget destilleringsapparat, så det var ikke i min tanke å moralisere :p

Sitat fra en bygdefest på nittitallet: "Polsprit? Er du homo, 'ell?"

Kanutten 14-05-09 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 718932)
God ide? Ja! Heeelt lovlig? Nei!

-

Joooda, oppgaven var destillering. Vi kunne destillere hva vil ville, og resultatet ble sendt til UNN. Fikk det godkjent, og jeg regner med at det var helt lovlig :D

Kanutten 14-05-09 19:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 718934)
Jada, jeg er fra fjellbygda, hvor det i hin tid var 13 mil til nærmeste pol. Til og med lensmannen hadde eget destilleringsapparat, så det var ikke i min tanke å moralisere :p

Sitat fra en bygdefest på nittitallet: "Polsprit? Er du homo, 'ell?"

Kjenner til en sånn lottomillionær. Det første han gjorde var å suse på polet å kjøpe "kjøpheimbrent" som han kalte det.. Han likte det ikke og sila all konjakken og whiskeyen :o

Photobscura 14-05-09 19:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 718938)
Kjenner til en sånn lottomillionær. Det første han gjorde var å suse på polet å kjøpe "kjøpheimbrent" som han kalte det.. Han likte det ikke og sila all konjakken og whiskeyen :o

:lol:

Kula 14-05-09 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 718936)
Joooda, oppgaven var destillering. Vi kunne destillere hva vil ville, og resultatet ble sendt til UNN. Fikk det godkjent, og jeg regner med at det var helt lovlig :D

Tja - tviler fremdeles på lovligheten her...

Norsk alkohollovgivning er streng - visste dere at alkohol som er tatt inn i Norge på taxfree-kvoten er ulovlig å skjenke til gjester du måtte ha i heimen? Den kan kun nytes av husstandens medlemmer!

-

Photobscura 14-05-09 20:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 718949)
Norsk alkohollovgivning er streng - visste dere at alkohol som er tatt inn i Norge på taxfree-kvoten er ulovlig å skjenke til gjester du måtte ha i heimen? Den kan kun nytes av husstandens medlemmer!

Næh? Haha, saklig.

Hjemmebrent går forresten under samme lovverk som narkotika. Husker det var noen som fikk fantastisk streng straff for det i bygda jeg gikk på folkehøgskole, som brente og solgte i stor stil ...

Kanutten 14-05-09 20:04

Sitat:

-

For få år siden var det lov å brenne, men ikke selge... Vet ikke hvordan den loven er nå... Som Photo sier, selv lensmannen brant, til eget bruk seff :p

Kanutten 14-05-09 20:06

Sitat:

-

Hvem sitter med ei kvittering for å vise hvordan eller hvor ting er kjøpt???

Likøren fra Honduras som IKKE selges i Norge kan jo ha vært en gave??? Eller har man ikke lov å gi likør i gave?? Hva med Ringnesen jeg kjøpte på taxfree, kan ikke blande den sammen med Ringnes kjøpt på Rema???

Photobscura 14-05-09 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 718954)
For få år siden var det lov å brenne, men ikke selge... Vet ikke hvordan den loven er nå... Som Photo sier, selv lensmannen brant, til eget bruk seff :p

Både produksjon og salg er straffbart nå, gitt.
Som jeg skrev over her, så går det faktisk under narkotikaloven; hjemmebrent over 60 prosent er altså å regne som knark i følge norsk lov!

Kanutten 14-05-09 20:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 718958)
Både produksjon og salg er straffbart nå, gitt.
Som jeg skrev over her, så går det faktisk under narkotikaloven; hjemmebrent over 60 prosent er altså å regne som knark i følge norsk lov!

Da er muskattnøtta neste forbud??? De fåreslo jo at malt skulle bli forbudt...
Og vin som kan oppnå nesten 20 % er lov å lage???

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.