![]() |
Brennevin 60% og 40%
på matvaretabellen står det brennvin 40% og 60% inneholder 0 karbohydrater, og det samme gjelder Feks pepsi max.
så om jeg blander meg dram på de to så har det ingen invirkning på ketosen og slankingen?! har lissom hatt den oppfatningen av alkohol generelt stopper opp hele greia frem til alkoholen er ute av kroppen igjen.. ?! noen som vet no om dette? |
Sv: Brennevin 60% og 40%
Alkohol er en gift som kroppen forsøker å kvitte seg med så fort som mulig. Det betyr at leveren er opptatt med denne jobben, istedet for å omsette fettet på kroppen din til brukbar energi. Dette fører til at fettforbrenningen stanser opp helt til alkoholen er ute av kroppen.
Selv om brennevin inneholder mye energi (kcal) tror jeg ikke det er mulig å legge på seg av brennevin alene. - |
Sitat:
|
Sitat:
- |
ja klart det er jo ikke bra for leveren og sånn men nå tenker jeg på kun med tanke på slankingen, med ketolyse og lavkarbo dietten...
har ikke drukket siden jeg begynnte men skal en tur ut te helga og derfor lurer jeg er vodka da bedre enn øl vis man bare skal tenke på vekt tap..!? |
Alkohol forbrennes lettere enn fett så om du drikker alkohol så settes fettforbrenningen på pause til alkoholen er ute av kroppen. :)
|
Jeg har drukket endel ganger etter at jeg begynte på kuren å jeg opplever hver gang at det går flere dager før vekta synker igjen etter alkoholinntak. Selv om jeg kun har drukket lavkarbo vikingfjord (0 karbs) og vodka/sprite zero. Så nå har jeg funnet ut at jeg skal prøve å minimere inntaket av alkohol en mnd fremover å være skikkelig streng på kosten ellers å se hvilke resultater dette kan bringe :p Uansett så har jeg gått ned mye selv om jeg har hatt alkoholutskeielser :cool:
|
Kroppen må produere mellom 5-20g alkohol hver dag, så en shot rein vodka på 5-20g hver dag kan man gjøre, og er ganske deilig rett før senge tid. Et glass rødvin går også, men prøv å finn en me lite møkk i :p litt alkohol gjør også at kroppen er sugen på mye mer fett. Så folk blir enda mindre lystne på karbo så er vinn-vinn situasjon. Alle har vel merka etter en dag på fylla så er alle så sugne på noe FETT, burger med ost å FETT FETT FETT. Det er alkoholen :)
|
hehe uten å høres for vullgær ut, gjelder dette hjemmebrennt å !? hehe. 0 karber mener jeg ;p
|
Sitat:
|
Sitat:
- |
Sitat:
|
Sitat:
- |
Sitat:
|
Sitat:
- |
Sitat:
Sitat fra en bygdefest på nittitallet: "Polsprit? Er du homo, 'ell?" |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Norsk alkohollovgivning er streng - visste dere at alkohol som er tatt inn i Norge på taxfree-kvoten er ulovlig å skjenke til gjester du måtte ha i heimen? Den kan kun nytes av husstandens medlemmer! - |
Sitat:
Hjemmebrent går forresten under samme lovverk som narkotika. Husker det var noen som fikk fantastisk streng straff for det i bygda jeg gikk på folkehøgskole, som brente og solgte i stor stil ... |
Sitat:
|
Sitat:
Likøren fra Honduras som IKKE selges i Norge kan jo ha vært en gave??? Eller har man ikke lov å gi likør i gave?? Hva med Ringnesen jeg kjøpte på taxfree, kan ikke blande den sammen med Ringnes kjøpt på Rema??? |
Sitat:
Som jeg skrev over her, så går det faktisk under narkotikaloven; hjemmebrent over 60 prosent er altså å regne som knark i følge norsk lov! |
Sitat:
Og vin som kan oppnå nesten 20 % er lov å lage??? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10. |