![]() |
Ukesmeny - Middag
Er det noen som ønsker å dele sine ukesmeny, hvis dere har slike. Noen er mer organsisert enn andre og jeg ønsker å bli det.... Gjerne gode, raske retter som passer både til mor (som spiser mye fett og proteiner) og resten av familien, inkludert 3 små.
|
Sv: Ukesmeny - Middag
Middagsuker:
Mandag: bratwürstpølser (1 karb pr 100 g) med knutekålmos Tirsdag: Ovnsstekt laks med pesto, salat og rømme Onsdag: Hjemmelagde lavkarbo fiskekaker og knutekålmosrester fra mandagen og evt. ekstra grønnsaker. Torsdag: Pangasiusfilet thaistyle (kokosmelk, rød karri og grønnsaker) med blomkålris Fredag: Tapas Lørdag: kyllinggryte/kyllinglår m/ blomkålris, gr.saker og saus Søndag: Afrikansk lammegryte Mandag: Kokt laks med blomkålgrateng Tirsdag: Hjemmelagde kjøttboller, blomkålmos og grønnsaker Onsdag: Stekt sei med spinatstuing og kokte grønnsaker Torsdag: Fiskesuppe Fredag: Tacos uten skjell Lørdag: kylling masala Søndag: Finnbiff med knutekålmos Mandag: Blomkålsuppe med skinke/egg Tirsdag: Nakkekoteletter med brokkoli og stekt sopp + fløtesaus Onsdag: Omelett med gr.saker, ost og kylling/skinke/laks Torsdag: hjemmelaget fiskegrateng (fisk, grønnsaker, fløte, ost) Fredag: Reker og salat Lørdag: steinbit med grønne bønner i tomatsaus og salat Søndag: Afghansk lammegryte Mandag: Ovnsbakt laks og grønnsaker med agurksalat og rømmedressing Tirsdag: Gratinerte auberginer med kjøttdeig og blåskimmelostfyll Onsdag: Svinekoteletter med blomkål og brokkoligrateng Torsdag: Seibiff med løk og rømmesaus, blomkål/knutekålmos Fredag: Ketolysevennlig pizza (se f.eks Kristin_B sin) Lørdag: moussaka Søndag: Fårikål Ris, bulgur eller poteter til far og barn:) Nå blir det sikkert noen flere gjentagelser her og der enn det jeg har gitt inntrykk av her da (men milde himmel så mye god mat jeg spiser da :D:p , må liksom skrive det opp for å innse hvor ufattelig deilig dette kostholdet er!) |
Kan jo bidra med noen dager...
Torsdag: laksekoteletter med brokkoli og rømme. Fredag: Ostelasagne Lørdag: Tapas Søndag Andebryst "Hoi sin" med wokede gr.saker (veldig stolt av denne:D) Mandag: Svinekam med blomkålgrateng Tirsdag: Indisk gryte med scampi Onsdag: "shish kebab" kjøttboller med fetaost-salat. Torsdag: løvbiff med coleslaw Hmm, jorda rundt på åtte dager, liksom.... :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
Min versjon: 1 stk. spisskål revet eller hakket i tynne strimler 1 ss salt 1,5dl kremfløte 1 ss Rømme 1-2ss splenda eller annen søtning ca 4 ss eplecidereddik 2 ss majones 2 båt finhakket hvitløk 1 ts salt 1-2 vårløk Følg ellers oppskriften. Husk at spisskål ofte er endel mindre enn annen kål, defor jeg har redusert på litt av det andre. Jeg pleier også ofte å droppe det med saltet for å suge ut fuktighet, tror det er mest for gulerøttene. Den er fantastik til stekte nakkekoteletter, grillmat eller løvbiff godt krydret :sikle: Og lag gjerne dobbel porsjon, den er enda bedre etter et par-tre dager. |
Tusen takk! :D Skal prøve den med nakkekotelletter!
|
Tusen takk for flott svar! Her var mye inspirasjon, så det er bare å sette seg ned å lage egen ukesmeny :D
|
Hei, har akkurat bynt med det kostholdet her, dvs jeg skal byne.. oxo lurte jeg på om noen har en dagsmeny som jeg kan bruke? frokost,lunsj,middag,kvelds?og mellommåltider ?
Veldig takknemlig for alle svar. |
Mellommmåltider skal du ikke ha behov for på ketolyse!:D;)
Du kan ta en titt i journalen min fra side 206 (nede på siden) og noen uker fremover. Der ser du på grammet hva jeg spiste de ukene. Ellers er det menyer på første side i journalen til Gerd og denne skal være grei! Hos Gerd finner du også utrolig mange fantastiske oppskrifter!:sikle: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37. |