![]() |
Fredagsmat!
Hva skal dere spise i kveld a?? Er litt fysen men vet ikke helt hva jeg har lyst på:rolleyes:
|
Sv: Fredagsmat!!!!
Sukk, jeg vet ikke, har lyst på noe jeg også, men ikke noe av det som er lov på ketolyse... :p
Matlei for tiden, så jeg følger med her for tips! |
Sv: Fredagsmat!!!!
Idag blir det taco. Fant oppskrift på tacokrydder her så det blir spennende å prøve ut. Jeg skal jo selvsagt ikke ha lefser eller skjell, men kose meg med kjøtt, ost, tomat, agurk, salat og rømme.
Forrige fredag hadde vi svinefilet surret i bacon med salat og bernaise til. |
Sv: Fredagsmat!
Prøv moussaka davel!? Nyyydelig!! :sikle:
800 g kjøttdeig 1-2 auberginer 1 squash 2 ts salt 1 boks hermetiske tomater (finhakkes) 1 ts pepper 1/2 finhakket løk 4 fedd hvitløk 1 ts oregano, 1 ts basilikum, 1/2 ts timian, 1 knivsodd kanel 3 dl fløte 3 egg osteskiver som dekker formen Stek løk og hvitløk sammen med kjøttdeigen. Rør inn hermetisk tomater og krydder. Legg kjøttsaus, squash og auberginer lagvis i en smurt ildfast form. Visp sammen fløte og egg og hell blandingen over formen. Dekk med osteskiver. Stek ved 220 grader på midterste rille i ovnen i ca. 45 minutter. |
Idag skal jeg ha pizza. Driver og pynter den nå. :D
2 egg 2 never revet ost - piskes sammen 1-2 dl vann sammen med 2 ts JBKM el. Nestargel (rist i glass med lokk og hell i røra) - Litt salt Ha røra ut på bakepapir og smør det utover med slikkepott. Stek på 200 C i 10 min. før du pynter'n og steker til den er ferdig! :) |
Entrecote med stekt løk og smørdampet brokkoli :sikle:
|
Hmmm,var i pizzahumør vi. Far i huset er på fjellet så da ble saken grei!! Nam nam
|
Rester fra i går :p
|
Jeg har hatt noe så utrolig spennende som en halv boks CC med litt linfrø og Heistad jordbærsyltetøy :)
|
Hamstra inn billig biff på kiwi i dag:) så det blei rett og slett biff,bernaise saus og litt salat på sida:) mm:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59. |