![]() |
Kjøttboller til tapas
Hei!
Jeg fant denne oppskriften på Apèrtif og tenkte jeg kunne dele den med dere! Jeg skal lage denne i kveld til tapaskveld, men utn chorizo og med kyllingkjøttdeig da jeg ikke spiser rødt kjøtt.. Den ser jo veldig god ut da=) Kjøttboller til tapas Antall porsjoner: 4 Ingredienser: 500 g kjøttdeig 1 ts salt ½ ts pepper 1 egg 1 pakke chorizopølse 1 dl fetaost i biter 2 ss hakket frisk basilikum 2 ss olje til steking Fremgangsmåte: Bland egg, salt og pepper godt inn i kjøttdeigen. Skjær chorizo i små biter. Bland pølse, fetaost og urter forsiktig inn i kjøttdeigen. Form deigen til små boller i hånden ved hjelp av en skje og vann. Stek bollene i en middels varm stekepanne til de blir pent brune. La de ettersteke på svak varme i ca. 10 minutter til de blir gjennomstekt. |
Sv: Kjøttboller til tapas
De så gode ut ja! Tipper at chorizopølsa er der for krydderet sin skyld. Orntli chorizo har jo en del krydder. Jeg bodde en periode i latinamerika, og da ble fersk chorizo mye brukt som kryddertilsetting i mat. Hvis du skal droppe chorizoen kan det sikkert være lurt å ha litt paprikakrydder og evt. chili og hvitløk i.
|
Ja det har du rett i!
Nå har jeg laget de, og som vanlig når jeg lager mat ble det lit modifiksjoner;P Siden jeg brukt kyllingkjøttdeig brukte jeg stavmixer og moste det litt ( så de ikke skulle bli så grove ) Jeg tilsatte også finhakket chili og to små vårløk samt litt paprikapulver... Prøvesmakte nå, de ble saftige og supergode=) Jeg stekte de i meierismør istede for olje også. |
disse har jeg laget, men med chorizopølse, de er dritgode!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33. |