![]() |
Body Fat Percentage Calculation
http://www.csgnetwork.com/healthcalc.html
Denne siden kalkulerer hvor mye body fat du har. Jeg lurer på om denne regner riktig. Kan noen andre som har målt dette ordentlig, prøve og se hva de får? Altså om den stemmer. marianne |
Har sjekket linken nå Marianne - og det gikk litt "fort og gæli" for jeg har det travelt, men det ser ut til at for min del og mine tall så blir resultatene på denne siden feil. Viser 3 % mindre enn jeg får på Tanita-vekta. Kan sjekke mer nøyaktig senere.
:klem: |
For min del viser den 7 % mer enn Tanita vekten for 2,5 mnd siden. Den viser 4 % mer enn www.mybodycomp.com (som krever flere mål) - så nei, - jeg tror ikke denne er særlig nøyaktig. :snill: Heldigvis :snill:
|
Takk for denne, nille !
Sitat:
Arm - rundt biceps, tykkeste område? Forearm = arm mellom albue og håndledd - tykkeste punkt? Låret - skal det også måles rundt det tykkeste område - det vil si ganske øverst. Og så skuldre??? Det skjønte jeg ikke. Ha en frisk dag! marianne |
Body Fat Percentage Calculation er testet!
Nå har jeg prøvd Body Fat Percentage Kalkulatoren.
Etter to uker på Fase 1 av South Beach hadde jeg gått ned: - 3 kg - 1 cm rundt midjen - 3 cm rundt livet (tykkeste området) - 3 cm rundt hofter/rumpe - 2 cm rundt låret Fettprosenten var gått ned fra 32,33 % til 30,47 % Fettmasse fra 19,4 kg til 17,37 kg Fettfri kroppsmasse var gått ned! med 0,97 kg Så kommer det morsomme (eller ikke): Fra 9/10 da jeg var ferdig med South Beach Fase 1 og begynte på generell lav GI/karbo-mat har jeg gått opp: + 1 cm rundt midjen + 1 cm rundt livet + 1 cm rundt hofter/rumpe Fettprosenten har økt fra 30,47 % til 31,23 % Fettmasse fra 17,37 kg til 17,8 kg Fettfri kroppsmasse har igjen gått ned! Denne gangen - 0,43 kg. Dette skal jeg legge inn i MUP'en min også, men i hvert fall så er denne siden ganske ok for de som ikke har tilgang til vekt som måler fettmasse. Den viser jo økning eller nedgang for den samme kroppen selv om den kan avvike noe fra f.eks. Tanita eller lign. Ha en fettfri aften...blæh! marianne |
Sitat:
|
Hei Marianne !!
Her var en post jeg hadde gått glipp av gitt !! har svart deg under !! Sitat:
Waist er der man er tynnest rundt livet, abdomen er der hvor hoftebena stanser (hos meg blir det noen cm under navlen. Sitat:
Hoftene skal måles der hofte går over i lår. Hos meg er det en naturlig "innsving" der (før mine lekre ridebukser !!) Sitat:
Yes, det stemmer. Sitat:
Skal måles akkurat midt imellellom håndledd og albueledd Sitat:
Skal måles i "folden", dvs. så høy opp du kan komme på låret. der låret stopper - liksom... Sitat:
Den æ'kke lett. Skal måles omtrent midt imellom topp av skulder og der skulder går over i arm/armhulen. |
Sitat:
Ha en eh...vi snakkes marianne |
Sitat:
Har så sans for humoren din, Marianne!! Du er gull verdt!!! :klem: |
Sitat:
Ny revidert kroppskalkulasjon følger. Takk så mye, kjære nille! :klem: Marianne |
Sitat:
Nå vet jeg i hvert fall hvor jeg skal måle. Takk igjen, nille. marianne |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06. |