![]() |
Gryterett, muligens
Hei, eg er ny her i forumet, har lest mykje men skrive lite(les:ingenting). Tenkte derfor å komme i gang med forumet med ei middagsoppskrift. Denne middagen lager eg ganske ofte. Kjempegod og skikkelig mettande. Blir muligens en slags biffsnadder.
Kjøtt i strimler, f.eks biffstrimler, grytekjøtt, kyllingfilet osv. Champignon løk paprika + andre grønnsaker som kan friste (brokkoli osv?) matfløte - steik grønnsakene først, i masse meierismør. - når grønnsakene er ca. halvferdig steikt, tilsett kjøtt. - salte og peppre - når alt er steikt, slå over passe med fløte og la det surre et par minutt til fløten har blitt lys brun. (bruker 1/2 pakke til 3-4 porsjoner) mest brukte kjøttet her i huset er entrecot (stor rund klump) fra euroshopper hos rimi (120 kr/kg). Billig og kjempegodt kjøtt. Denne middagen mettar til langt ut på neste dag. :D Veit at det er litt karbo i grønnsakene, men denne middagen har hjelpt meg med ca -12kg sidan slutten av juni. :) |
Sv: Gryterett, muligens
Takk for oppskrift!
Vet du, det er sjelden at jeg regner de lovlige grønnsakene inn i kosten min, det blir for mye diett og for lite livsstil for meg. Grønnsaker er sundt og godt, NEMLIG!!!!! Hehe! Denne skal jeg lage selv om jeg har laget mye i likheten tidliger, trengte bare en ide nå og det fikk jeg |
Denne prøver jeg faktisk til middag i dag. :)
|
Denne skal prøves i dag:) takk for oppskrift:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44. |