![]() |
Bjørgs Sjokoladedrøm
Jeg fant denne oppskriften i denne ukes Allers..
Den kan lett omgjøres til Lavkarbo.. Jeg skiver inn orginaloppskrift, så kan dere forvandle den som dere vil :heia: 200 g mørk sjokolade 100 g smør 6 eggeplommer 1 dl sukker 6 eggehviter 100 g hakkede valnøtter 6 dl kremfløte 4 ss sukker 2 ss pulverkaffe 1. Smelt sjokoladen og smør på svak varme Pisk eggeplommer og sukker Stivpisk eggehvitene 2. Bland dette forsiktig sammen, bland inn hakkede valnøtter. 3 Kle en rund form (26 cm) med bakepapir. Stek kaken ved 180 grader i ca 15 min, avkjøl. 4. Pisk fløten stiv med sukker å rør inn pulverkaffe. Legg kremen på kaken og strø over raspet sjokolade.. Gosj :sikle: Den må bare bli god! Den skal jeg jammen bake neste helg! |
Sv: Bjørgs Sjokoladedrøm
er det selve kaffen av pulveret eller er det snakk om rent pulverkaffe, altså uten vannet :)?
|
Det må da være utblandet. Kan ikke tenke meg at pulverkaffe løser seg opp i pisket krem. Isåfall må den nok has i før fløten piskes.
|
Det er nok ren pulverkaffe uten vann.. Den løser seg nok fint opp :)
Hvis det hadde vært utblandet i vann kunne vi brukt hvilken kaffe vi ville:) |
Går ann å løse den ut i bittelitt vann da. Mente ikke at man skulle lage normalt sterk kaffe av den.
|
Jeg hadde absolutt brukt sterk utblandet kaffe. Har prøvd meg med pulver før, det gikk til helvete, for å si det sånn. Mulig jeg var uheldig.
|
Sitat:
|
Jeg vet ikke om det er så lurt å ha vann i piska krem da:)
|
Sitat:
|
Den så helt utrolig ut. Må prøve den til helga. Jeg er så sjokolade gal for tia :rolleyes:
|
Jeg har ikke fått bakt denne ennå, men er det noen som har prøvd denne?
|
Hei!
Denne hørtes veldig god ut:-) Noen som har noen tips om hvordan man kan gjøre den mere lavkarbo? |
Jeg skal prøve denne idag :)
|
Sitat:
Da må du fortelle hvordan resultatet blir :heia: |
Nå glemte jeg valnøtter da, men røra smakte godt!:D Den står i ovnen nå.
|
Jeg brukte;
150 gr mørk sukkerfri sjokolade - Det står; karbo 50 gr, hvorav sukkerarter < 0,5 gr og sukkeralkoholer 48 gr. Denne er søtet med maltitol 100 gr meierismør - 1 gr Ca 5 ss splenda 6 egg - 6 karbo 3 dl kremfløte - ca 9 ca 1 ss splenda litt sjokolade til pynt - revet Splendaen er jeg ikke sikker på altså. Kanksje noen som er flinkere enn meg på dette? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51. |