![]() |
Middelhavsmat
Lurte på om det er noen her inne som har gode oppskriter på "midelhavsmat". Om de er orginale og inneholder for mye carber, så går det vel an å modifisere.
Har selv en nydelig pizzabunn oppskrift fra Libanon, men den kan bare gis til personer som er kommet i mål:) Mvh Grovsnus ha en fin dag |
Sv: Midelhavsmat
Har en del lavkarbovennlige tyrkiske og kurdiske "oppskrifter" (måler/veier sjeldent, hvertfall ikke før ketolyse, så mengdene må man ta på gefülen..) Gjelder det som middelhavsmat?
|
Har en hel bok med oppskrifter:
Den Beste Middelhavsmaten, av Clare Ferguson , Cappelen forlag. Mye fint der, men jeg har ikke prøvd noen oppskrifter enda.. |
Sitat:
Jeg samler på alle slags gode oppskrifter :D. Jeg tar gjerne imot oppskriften :). Libanesisk mat og "middelhavsmat" er jo bare nydelig - og stort sett Fedonsk, er det ikke?? I alle fall når man tar vekk brødet (men hva er da hoummus uten :confused:) og risen. Jeg skal se om jeg har noen libanesiske oppskrifter som jeg kan legge ut etterhvert - men siden vi ikke er flyttet skikkelig inn der vi skal bo, så tar det nok en stund enda til jeg finner kokebøkene mine ;) |
Sv: Middelhavsmat
Tyrkisk mat er OK, og rekner med at Kurdisk ikke er langt unna.
Mvh Grovsnus Ha en fin dag |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48. |