![]() |
Hvor får dere tak i bringebær?
Jeg ser støtt at noen spiser "bringebær og fløte". Som om det var noe dagligdags liksom?
Hvor får dere tak i all denne bringebæra? Det er jo KANON dyrt å kjøpe selv midt i sesongen og temmelig vanskelig å finne vilt. Iallefall heromkring (nordvestlandet) :wacko: |
Sv: Hvor får dere tak i bringebær?
Kjøper frosne vettu :)
Kjøper bare ferske når det er sesong, men stort sett i frossen tilstand :) |
Sitat:
her koster det 16 kr kurven på REMA... også får du 500gr frossene firstprice på kiwi, husker ikke prisen. |
I hagen :D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
En liten kurv bringebær holder til tre dager for meg og da syns jeg ikke det blir særlig dyrt enten den koster 20 eller 30 kroner kurven.
|
Her på østlandet er det mange bønder som averterer selvplukk også. Da blir det ganske billig:ja:
|
Tenker ikke på pris jeg heller, men nå er ikke bringebær så dyrt i sesongen lenger. Kjøper mine på Meny :)
|
Jeg jobber på Kiwi og vi selger deilige bringebær, store og smakfulle. Friske altså, ikke frosne...
|
Du kan plukke i skogen - de er nydelige nå :-)
Eller kjøpe på butikken i fruktdisken. Koster rundt 20 for 300 gram, men det holder jo i flere dager da. |
hmm ok. Jeg må visst kikke litt mer rundt. Jeg har faktisk ikke sett bringebær i butikken annet enn midt i sesongen og da er de svindyre. Type 35kr for 350gram. Hadde vært flott å finne dem frosne, for da kan man jo spise dem hele året. :-)
|
På Rema her har de ikke kostet mindre enn 19,- kroner noengang, og det er jo en helt grei pris. Men nå koster de jo både 30,- og 40,- kroner og det betaler jeg IKKE. Jeg kjøper som regel frosne, har alltid bær i fryseren. I sesongen kjøper jeg masse friske bær på tilbud og fryser ned.
|
Meny.
De har bringebær året rundt. Men jeg synes nå ikke at bringebær og fløte er DAGLIGDAGS kos! En gang i blant og maks en dag i uka. |
Dagligdags kost her er nok ønsketenkning ja... vi har hatt et par store herlige bringebærdessert-kvelder i løpet av juli ja, men kun for at bæra var på tilbud. 19 kr per store kurv var det, og de var sååå fine. Kjøpte 4 kurver da. Men det blir med det :ja:
|
Sitat:
Vennlig Hilsen Torkil |
Jeg tror mange av oss trenger å snu tankene litt også.
Jeg må ofte ta meg i å tenke at det er for dyrt med 30-40 kr kurven med bær. For jeg kunne godt kjøpt en pakke nonstop og en pakke peanøtter uten problemer og uten å tenke på prisen, bare fordi jeg hadde lyst på det. Det samme når jeg skal lage meg gulrotjuice, så får jeg dårlig samvittighet for å bruke en hel pose med gulrøtter, men det er jo ikke noe dyrere enn andre alternativer ... |
Re: Sv: Hvor får dere tak i bringebær?
På Meny, jeg ser nok ikke på prisen gitt, verken på ferske eller frosne.
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har nå, etter denne tråden oppdaget at de jo har frosne bær av mange slag i frysedisker både her og der. :rolleyes: Jeg har aldri tenkt på å kjøpe det før så da har jeg rett og slett ikke sett dem. 22 kroner for 400g frosne bær er ikke dyrt syns jeg. |
Sitat:
|
Mat på Data sier 3,2 gram karbohydrater pr 100g bær.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
100 gram bringebær er faktisk ganske mye, for de har "lett" egenvekt i forhold til f.eks. jordbær. Jeg er storforbruker av bringebær. Kjøper de store 10 kilos posene fra Eldorado. Knallgodt i smoothies og med piska krem. Da jeg var på Atkins vedvarende hadde jeg 50-60 gram bær og 0,5 dl krem piska til dessert... ofte....
Man behøver ikke spise så MYE av gode ting ! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39. |