Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hva drikker dere ute på byn? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19721)

annabanana 31-05-08 00:59

Hva drikker dere ute på byn?

6. juni skal vi ut.. skal dra ganske tidlig til byen så det blir mye drikke i baren..

hva skal jeg drikke da?? hmm...

Photobscura 31-05-08 01:01

Sv: Hva drikker dere ute på byn?

Rødvin rødvin rødvin :D Og kanskje en whisky!

annabanana 31-05-08 01:02

åh, kan man drikke rødvin på ketolyse?? trodde det var fy jeg :)

Photobscura 31-05-08 01:04

Nope. Det er som regel veldig lite restsukker i rødvin.
Men noen kan jo være søtere enn andre. Som regel snakker vi et gjennomsnitt på 2 gr pr liter. En flaske rødvin tilsvarer ca 6 gr kh, men det kan variere noe.
Men skal du være helt trygg er bart brennvin best. Men IKKE likør!

annabanana 31-05-08 01:07

åh, så bra :) jippi. jeg liker godt rødvin jeg! har bare innbillt meg at det er masse karber i.. pga druer og sånn. Ja, da skal jeg jaggu drikke rødvin :) liker ikke rent brennevin.. kanskje de har drinker med lightbrus.. hmhm

Photobscura 31-05-08 01:20

Det tviler jeg på altså...! Men du, whisky a! Kom igjen :D

JenJen 31-05-08 01:34

Jeg drikker rom og cola light/cola zero/pepsi max, funker bra det :) En annen drink jeg ikke er sikker på navnet på inneholder gin, farris og saften fra en halv lime. En fordel at man liker gin såklart ;)

Nike 31-05-08 10:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JenJen (Innlegg 479705)
Jeg drikker rom og cola light/cola zero/pepsi max, funker bra det :) En annen drink jeg ikke er sikker på navnet på inneholder gin, farris og saften fra en halv lime. En fordel at man liker gin såklart ;)

Det blir jo en slags gin&tonic light det! :) Favorittdrinken min! Rart med det - jeg har alltid vært glad i det søte, men når det kommer til alkohol, foretrekker jeg det bitre fremfor klissete drinker.

Lindabtn 31-05-08 10:12

Favoritter:
Tørr hvitvin
Bacardi razz og cola light + masse FERSK lime
Bacardi razz og sprite zero + Lime
Mojito uten sukker (så putter du bare en sticks med splenda oppi, for det har du jo i veska, sant :p)

Ha en fin bytur :suss:

Stinen 31-05-08 10:41

Bacardi inneholder MASSE sukker - bare sånn obs obs.. Men det er nydelig godt .. mmmm

absolutt sitron + cola zero og lime! Det er min favoritt

Tequila...

og tørr tørr hvitvin - min nye voksne favoritt (som jeg blir møkings på.. blackout og det hele - så plutselig er det fint lite voksent over Stine+ hvitvin)

Stinen 31-05-08 10:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 479701)
Det tviler jeg på altså...! Men du, whisky a! Kom igjen :D

Tviler du på drinker med lightbrus??:confused:

Lindabtn 31-05-08 10:58

Vi KAN drikke ROM, så bacardi er heeelt OK, det er jo rom

Stinen 31-05-08 11:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn (Innlegg 479807)
Vi KAN drikke ROM, så bacardi er heeelt OK, det er jo rom

Ren Bacardi er heeelt ok - men ikke de smakstilsatte som razz og limon - de er tillsatt masse sukker.. det er heeelt sant - selvom det stod ukjent på sukker på vinmonopolet sine sider.. Kanskje jeg lyver.. Det hadde vært det beste.. Jeg eeeelsker bacardi Razz

Nike 31-05-08 11:14

Alt dette snakket om alkohol gjør meg tørst - noen som vil være barnevakt...?:full:;););)

Stinen 31-05-08 11:16

Linda!! Du er så nydelig.. Jeg som alltid har trodd bacardi var off-limits.. Se her hva matvareguiden skriver om bacardi limon http://www.matvareguiden.no/matvare1986.asp

0 karbos.. 1000 kcal - men hverken fett, proteiner eller karbs! Det blir ny sommerfavoritt...

Digger deg, for at jeg fant ut av det!! (håper det stemmer) no more vodka!!

Nike 31-05-08 11:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 479816)
Linda!! Du er så nydelig.. Jeg som alltid har trodd bacardi var off-limits.. Se her hva matvareguiden skriver om bacardi limon http://www.matvareguiden.no/matvare1986.asp

0 karbos.. 1000 kcal - men hverken fett, proteiner eller karbs! Det blir ny sommerfavoritt...

Digger deg, for at jeg fant ut av det!! (håper det stemmer) no more
vodka!!

Hvor i alle dager kommer disse 1000kcal fra om de verken kommer fra fett, proteiner eller kh???

Stinen 31-05-08 11:20

Eller her, mente jeg:

http://www.matvareguiden.no/matvare6088.asp

Stinen 31-05-08 11:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 479817)
Hvor i alle dager kommer disse 1000kcal fra om de verken kommer fra fett, proteiner eller kh???

Fra alkoholen.. som ikke inneholder noen av de nevnte næringskategoriene.. en for seg selv

MorStine 31-05-08 11:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 479802)
Tviler du på drinker med lightbrus??:confused:

Hun tviler på at de selger det, ute, og den tvilen er med grunn:rolleyes:
Så for meg går det kun i rødvin ute...

Nike 31-05-08 11:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MorStine (Innlegg 479822)
Hun tviler på at de selger det, ute, og den tvilen er med grunn:rolleyes:
Så for meg går det kun i rødvin ute...

Man kan jo be om å få med lightbrus da. Om det ikke er helt texas ved baren går det fint. Jeg spurte om det da jeg gikk på CRC-diett, og det var faktisk aldri noe problem.:)

Nike 31-05-08 11:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 479819)
Fra alkoholen.. som ikke inneholder noen av de nevnte næringskategoriene.. en for seg selv

AH!:p

Stinen 31-05-08 11:29

Ja.,, nå gikk det litt sport i dette så jeg ringte til vinmonopolets kundeservice som kunne fortelle at det var sukker i Bacardi razz og limon - men de fikk ikke oppgitt hvor mye pga bacardi holder oppskriftene sine hemmelig.. derfor er det ingen som vet.. og gidder ikke kontakte bacardi nå..

Stinen 31-05-08 11:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 479826)
AH!:p

Derfor trekker jeg tilbake dette.. med at det ikke innegår i noen næringskategorier som en sannhet og justerer det til personlig konklusjon uten kildehenvisning!

Stinen 31-05-08 11:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 479823)
Man kan jo be om å få med lightbrus da. Om det ikke er helt texas ved baren går det fint. Jeg spurte om det da jeg gikk på CRC-diett, og det var faktisk aldri noe problem.:)

Jeg får ALLTID lightbrus når jeg bestiller... men bestiller ikke cosmopolitan med lightbrus - for det går jo faktisk ikke an å lage på brus, ei heller vodka batteri med cola light :p.. det blir vodka med 7up free.. feks..

MorStine 31-05-08 11:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 479823)

Jada, går an det, men de har som regel bare 7 up light og pepsi max, ikke mye spennende. Dessuten er det mange som får stopp av aspartam, og det er det jo i begge dem...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.