Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Sliten og veldig gul urin (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18495)

dydde 28-03-08 15:35

Sliten og veldig gul urin

Heisann hoppsann

Jeg har gått på lavkarbo kost ca. 5-6 uker nå. Men innen disse ukene har jeg byttet litt på teorien i form av fett og protein. Karbo inntaket har inntil 3 dager siden nesten ikke vært eksisterende. Har ligget på max 30g til dagen. Utenom sist lørdag når jeg blekka i meg et karbo måltid som siste måltid på dagen. Uansett jeg har slått meg til ro med en filosofi nå og har gått på den 3 dager. Jeg spiser ca. 50g karbo til dagen nå. Det jeg lurer på er, hvorfor er urinet mitt så gult hele tida? er det pga vitamin og kosttilskudd tablettene jeg tar? jeg tar Multivitamin, c vitamin og krom. Jeg er også veldig slapp for tida, ikke sånn super sulten men veldig dau i kroppen og hode. Trener 2 ganger om dagen 3 ganger i uka og resten 1 gang. 3 ganger hard styrke, resten løping. Noen som har svar på dette galskapet? har lyst å spise mer også, men føler ikke jeg kan dytte i meg uendelig med mat og havne på 5000 kalorier mange dager. Er ikke overvektig eller noe, skal bare ha av meg noen få kilos kroppsfett :)

Aline 28-03-08 15:38

Sv: Sliten og veldig gul urin

Mørk urin kan tyde på for lite vann, så da er det bare å bøtte på :)

tommygutt 28-03-08 15:48

Vann vann vann og litt mere vann :-)

Etter at jeg la colaen på hylla, drikker jeg vann i en eller annen form til alle måltider.

Favoritten er vann med store skiver sitron og peppermynte-blader. Smaker digg og gjør underverker for magen!

For å avslutte med litt piss-prat, så har jeg omtrent ikke gjort annet enn å pisse blankt siden jeg la om kosten i oktober i fjor!

dydde 28-03-08 15:53

hehe jasså, men gjør vann at jeg ikke blir så dau også eller? mange liter snakker vi til dagen her?

Nille 28-03-08 16:01

Kosttilskudd gir urinen neongul/knallgul farge.
Er den veldig mørk er det lite vann...

Drikke du masse masse vann er det lysegult....

dydde 28-03-08 16:19

jaja får bare bøtte innpå da og drokne nyrene og alt :D

tommygutt 28-03-08 16:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dydde (Innlegg 429099)
hehe jasså, men gjør vann at jeg ikke blir så dau også eller? mange liter snakker vi til dagen her?

Jeg tror man blir deffinitivt bedre opplagt av å ha en bra væskebalanse (sa han i det han slukte i seg en boks Pepsi Max, er jo tross alt fredag :o)

Hvor mye jeg drikker vet jeg ikke, men det blir nok en par tre liter om dagen ++

dydde 28-03-08 18:50

hehe :) jeg gikk å trente styrke nesten rett etter jeg posta og var faktisk veldig mye futt i meg, både da og nå når jeg sitter her. vet ikke hva det kom av. men men kan ikke klage når formen er grei

Bulldog 28-03-08 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dydde (Innlegg 429081)
Heisann hoppsann

Jeg har gått på lavkarbo kost ca. 5-6 uker nå. Men innen disse ukene har jeg byttet litt på teorien i form av fett og protein. Karbo inntaket har inntil 3 dager siden nesten ikke vært eksisterende. Har ligget på max 30g til dagen. Utenom sist lørdag når jeg blekka i meg et karbo måltid som siste måltid på dagen. Uansett jeg har slått meg til ro med en filosofi nå og har gått på den 3 dager. Jeg spiser ca. 50g karbo til dagen nå. Det jeg lurer på er, hvorfor er urinet mitt så gult hele tida? er det pga vitamin og kosttilskudd tablettene jeg tar? jeg tar Multivitamin, c vitamin og krom. Jeg er også veldig slapp for tida, ikke sånn super sulten men veldig dau i kroppen og hode. Trener 2 ganger om dagen 3 ganger i uka og resten 1 gang. 3 ganger hard styrke, resten løping. Noen som har svar på dette galskapet? har lyst å spise mer også, men føler ikke jeg kan dytte i meg uendelig med mat og havne på 5000 kalorier mange dager. Er ikke overvektig eller noe, skal bare ha av meg noen få kilos kroppsfett :)

Vet du; med treningsmengden din tror jeg ikke 5000kcal er altfor mye. Har du prøvd å regne det ut?

Og, gjør som de andre sier og drikk mer vann :)

Photobscura 28-03-08 21:28

Ikke gå sulten i alle fall :)

dydde 29-03-08 18:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 429277)
Vet du; med treningsmengden din tror jeg ikke 5000kcal er altfor mye. Har du prøvd å regne det ut?

Og, gjør som de andre sier og drikk mer vann :)

Regne ut ? hvor mange kalorier jeg forbrenner på en dag? nope har ikke gjrort det :)

dydde 29-03-08 18:48

er ikke sånn mega sulten, eller jo litt.1-2 timer etter noen måltid er jeg sulten, selv om jeg spiser veldig godt med mat til hver måltid og med mye fett. Men største problemet er at jeg er sånn merkelig i hode. Svimmel og ekkel, helt sånn rar å daff. Hva kan dette komme av?

Megvel 29-03-08 20:07

Tar du kosttilskudd? Medisiner? Noe ganske "spennende" ekstratilskudd? Hvor mange dager siden du begynte med ketose?

dydde 29-03-08 22:11

jeg tar kosttilskudd, vitamin C, multivitamin og magnesium. Jeg vet ikke om det er ketose jeg er i, er i så fall ikke meninga. Jeg bør kanskje øke karbo inntaket bitte litt. Eller fordele det mer på måltiedene. Slik at jeg har 10-20g hvert måltid så jeg får i meg ca. 50g.

luringen 29-03-08 22:17

spiser du grønnsaker?

Megvel 29-03-08 23:09

Men med så mye trening, er du sikker på at du ikke er blitt overtrent da? Det går jo an det og!

dydde 29-03-08 23:44

ikke så mye grønnsaker, eller spiser poteter :) men spiste kanskje litt for lite karbo.
Joda har hørt ordet overtrent før men føler ikke jeg er det. Tror kanskje at jeg bare spiste for lite karbo faktisk. Eller at jeg fordelte det feil, tror at hvis jeg ligger på 50g karbo om dagen skal det gå bra. Er det forresten noen regel for karbo inntak når man trener mye? at det går opp?

Photobscura 30-03-08 02:34

Jeg vil vel bare tro at det generelle energibehovet går opp, men mer protein er jo også bra.

dydde 30-03-08 12:21

jeg skal helst ligge på 80g protein kanskje mer siden jeg trener så mye. Men skal litt opp på protein og karbo så skal jeg rapportere tilbake hvordan det går

Budeia 30-03-08 12:50

Flere som har rar farge på urinen,ja..
Jeg går på ketolyse, og har nesten siden starten hatt helt knallgul/neongul urin.
Drikker 2 liter vann om dagen, og urinen er altså ikke mørk.
Tar kosttilskudd.
Har også undret meg over dette fenomenet iblant.

Megvel 30-03-08 13:02

Om du ikke gjør det, magnesium skal tas før leggetid, for man blir helt sløv av det. Bra som sovemed... Jeg tok det på dag i svsk, og ble enda teitere i pappen enn hormonene allerede gjorde det!

dydde 30-03-08 14:12

jasså, jeg pleier å ta magnesium om morningen også ? bør jeg heller ta 2 tabletter før jeg legger meg?

dydde 30-03-08 16:29

tror søren meg det er magnesium tabletten som gjør at jeg blir helt døsemikkel. Tok en i dag morges og etter 1 time så kom den ekle følelsen i hodet igjen.

Bulldog 30-03-08 17:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dydde (Innlegg 430540)
tror søren meg det er magnesium tabletten som gjør at jeg blir helt døsemikkel. Tok en i dag morges og etter 1 time så kom den ekle følelsen i hodet igjen.

Magnesium er et mineral som absolutt ikke bør overdoseres... Tror jeg hadde prøvd å kutte dem helt ut en stund, evt bare tatt en til kvelden og sett det an. :)

Photobscura 30-03-08 18:30

Om du har leggkramper er det et tegn på magnesiummangel, om du ikke har leggkramper så er det ikke sikkert at du må ta dem.
Det er magnesium i seltin også, så om du bruker salt i maten, så bytt til det!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:04.