![]() |
Ja-sukker?
Hva slags søtningstoffer er det jeg bør holde meg unna og hva kan jeg spise? Og når det står kostfiber,skal det trekkes i fra i karboberegningen? Det samme med sukkeralkoholer??
Kan man forresten drikke all slags te? Så lenge man ikke dynker det med sukker liksom? Blir veldig usikker her..(maange spr her) |
Sv: Ja sukker???
Sukkeralkoholer trekkes fra, kostfiber ikke. Så vidt jeg har forstått er det allerede fratrukket i norske matvarer.
Skal vi sjå.... Sorbitol og xylitol er DEFINITIVT forbudt. Maltitol kan du bruke så lenge du ikke blir dårlig av det - hvilket ganske mange gjør, så obs obs! Aspartam og sucralose kan du bruke, men noen får vektstagnasjon av det så prøv deg fram. Det var alt jeg kom på i farten - neste! |
Sv: Ja sukker???
I førsten så bør du vel i grunn holde deg unna søtstoffer i det hele tatt.. For å unngå å erstatte en "dårlig vane" med en annen. Søtstoff kan også være en partystopper for veldig mange.
Kostfiber er som oftest trukket fra allerede. Sukkeralkoholder skal du trekke i fra. |
Sv: Ja-sukker?
ser i flere oppskrifter her på lavkarbo at det står natreen. kan man bruke splenda i stedet??
Kjøpte en natreen boks idag, men ble plutselig skeptisk - cyklemat og sakkarin er innholdet i det - og akkurat som jeg har hørt negative ting om dette innholdet. Eller hva sier dere eksperter der ute? |
Sv: Ja-sukker?
sukrin :=)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26. |