![]() |
Pasta?
Er det noen som har prøvd å lage egen lavkarbopasta? Har jo pastamaskin men har ikke turt å prøve. Er kanskje vanskelig å få enn tørr nok "deig"?
Har dere noen tanker om hva som kan funke? Det finnes jo lavkarbo pasta - tenk så deilig å kunne lage sin egen??? Sikkert bare ønsketenking det her men innspill mottas med takk ;) |
Sv: Pasta?
Det høres jo faktisk godt ut. Litt egg og proteinpulver og kanskje litt grovt mel?
Har du en vanlig pasta-oppskrift (helst grov), så kan vi jo se på den og leke litt med ingrediensene og se hvordan vi kan få det så lavkarbo som mulig? |
Her er ei oppskrift jeg fant her inne på forumet. Jeg har ikke prøvd den selv. :)
Opprinnelig lagt inn av Fjonken PASTA PRONTO! 2 porsjoner 2 store egg eller 3 små 225 g soyaproteinpulver. ( Jeg brukte vege fuel fordi den har 0 karber) 25 g 100% glutenmel 1/2-1 ss rapsolje 1/2-1 ts salt 1-2 hvitløksfedd Basilikum etter smak Vann Viss du prøver, så gi tilbakemelding da :) |
Dette må prøves:)
|
Skal teste oppskriften til Fjonken ja, men jeg har ikke glutenmel. Kjøper man det i helsekost, i butikk, eller på apotek?
|
tror det er på helsekost :) ( Har aldri helt fått med meg hva glutenmel er :rolleyes:)
|
Fant pasta på netrition.com med bare 3 karber.
Ingredients: Soy flour, soy protein concentrate, eggs, cereal fiber, carrageenin, sea salt. Kanskje det går an å prøve noe lignende? Hvet ikke hva cerea fiber og carrageenin er, noen andre som vet? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50. |