![]() |
S-glukose
Postet denne i bloggen, men prøver her og...
Fant et resultat hjemme fra en blodprøve tatt for en god stund tilbake..... 2006 for å være nøyaktig... Regner med at prøveresultatene var normale, siden jeg ikke har hørt noe, men kan dere si meg hva disse verdiene betyr?.... Dette står: Analyse Resultat Enhet Ref.område GLUKOSE S-glukose 5,2 mmol/l 4,0-6,0 HORMONER S-TSH 1,92 mIU/l 0,35-4,94 S-FT4 10,5 pmol/ 9,0-22,0 Regner med at ref.område, er der jeg bør ligge innenfor, sant? |
Sv: s-glukose
Sitat:
|
Joda..og da var det sånn jeg trodde...at jeg ligger innenfor normalen på alle punkt!?..
Altså ingen insulinresistens eller noe som helst! |
oi... hva de betyr ja, legen sa ett eller annet om glukosen sit... men det husker jeg ikke :p:o
hormonene måler om du har lavt eller høy stoff skifte. |
Sitat:
|
Men du var jo heller ikke kjempeovervektig i utgangspunktet, og gikk ikke du ned de femten kg i første omgang med ketolyse ganske lett?
Det er en av kjennetegnene for insulinresistens, at kiloene sitter langt bedre. I alle fall for mitt tilfelle. |
Sv: S-glukose
Joda..kiloa forsvant ganke greit..
Så konklusjonen er altså, at jeg ikke har noen medisinsk grunn til overvekten min......... det er jo kjipt, og veldig bra på èn gang... |
:D greit å være "frisk":p
|
Men Hyper, du må da ikke glemme genene:D! Det kan være genetisk betinga at du har lettere for å legge på deg, det finnes mange fine soveputer når man skal forklare overvekt, veitu;)
|
Jeg har brukt alle...hehehe...
Mamma og pappa var begge slanke da de var unge, men er overvektige nå.. Så hos meg / oss, er det nok kosthold og livsstil som har skylda....Dessverre... Men så GODT At det går an å gjøre noe med det også... Når jeg tenker meg om, så er vel det faktisk det som er lettest å gjøre noe med! |
Sitat:
|
jeg merker forskjell ja!!
Etter forandret kosthold, er jo ALT bedre.. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19. |