Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Slutt på johannesbrødkjernemel? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17164)

Lucky 30-01-08 00:42

Slutt på johannesbrødkjernemel?

Etter å ha lest alle oppskriftene her inne med johannesbrødkjernemel skulle jeg endelig kjøpe meg dette.
Men i helsekostbutikken fikk jeg beskjed om at det ikke fantes mer, at det var slutt på å lage det. Stemmer dette?
Veit noen evt hvor man kan få tak i dette? (Jeg var i to life-butikker i Oslo.)

Linn H 30-01-08 00:46

Sv: Slutt på johannesbrødkjernemel?

får nå virkelig ikke håpe det! Jeg kjøper det på helsekosten både på storo og oslo city.

Kitt 30-01-08 09:36

Jeg fikk også beskjed om at de ikke fikk tak i det mer!
Tenkte jeg skulle høre litt mer rundt i helskostbutikkene om noen hadde noe igjen! Har jo så lyst til å prøve mange av disse flotte oppskriftene!

KW87 30-01-08 09:57

Å nei,det håper jeg ikke er tilfelle! :(

megselv 30-01-08 10:31

Husker da jeg startet på ketolyse og fikk beskjed om det samme, men reiste i en annen helsekost og fikk der beskjed om at det var utsolgt og tomt på lageret, men de fikk inn igjen.
Jeg hamstret nå 4 glass så har 2 igjen.

Helene 30-01-08 11:03

Du kan og gå på apoteket og bestille et babyprodukt fra nestle som heter Nestragel. Det inneholder 96% johannesbrøkjærenemel og brukes til babyen er ikke klarer å holde maten nede :)

Når jeg er tom går det 2 dager ca før de får det inn. Har brukt det i maten og nå som jeg går på lavkarbo.

energibunten 30-01-08 11:13

Det kan hende det blir regulert som legemiddel og må om apoteket og ut av helsekosten. Slik skjer med mer og mer om dagen pga EØS og EU sitt reglement Norge uten unntak innfører.

nalana 30-01-08 11:18

Hvordan er Nestragel prismessig i forhold til JBK?

Gamlemor 30-01-08 11:18

Jeg kjøpte det på helsekostbutikken på Tveita i forrige uke, da hadde de akkurat fått inn en forsyning. Så helt slutt kan det i alle fall ikke være.

Helene 30-01-08 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 395795)
Hvordan er Nestragel prismessig i forhold til JBK?

Mener å huske at jeg betalte rundt 90kr for 125g sist jeg kjøpte.

Mener og å husker at når jeg begynte å kjøpe det til guttungen min så kosta det 70kr. Har sikkert steget i pris etter nyttår.

Har mer eller mindre funnet ut at det lønner seg å kjøpe det på apoteket. Var inne på helsekosten en gang jeg var tom siden det tar noen dager å få inn på apoteket, men slo det fra meg. Gikk heller å hentet svigermor sin pakke så jeg slapp å bli ned gulpet.

nalana 30-01-08 11:39

Da er de ganske like i pris pr gram med min kjappe og ikke veldig nøyaktige hoderegning.
Greit å vite at det finnes et alternativ, for æ vart litt skræmt ja!
Næsten tom sjø:eek:

Ciss 30-01-08 13:33

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny forsyning johannesbrødkjernemel (handlet på Sunkost). De hadde bare igjen to glass, så jeg spurte om de fikk inn nye forsyninger jevnelig. Det bekreftet hun at de gjorde, så at det ikke er å få tak i er sannsynligvis kun et tomt rykte.

MorStine 30-01-08 13:52

Hos vår lokale helsekost (life) hadde de ett glass igjen som jeg kjøpte, og ville ikke ta inn igjen hvis ikke jeg ikke kjøper 4 av de 6 de får inn for da får de ikke solgt det...

Iset 30-01-08 14:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MorStine (Innlegg 395868)
Hos vår lokale helsekost (life) hadde de ett glass igjen som jeg kjøpte, og ville ikke ta inn igjen hvis ikke jeg ikke kjøper 4 av de 6 de får inn for da får de ikke solgt det...

De kan vel bestille det til kun deg, etter forespørsel? Det gjorde alltid vi for kunder da jeg jobbet i Life. Det koster dem INGENTING å slenge med en boks Johannes i bestillingen sin, ikke ett flatt øre. Men de vil nok helst få pengene av deg før de bestiller så de ikke ender opp med kunder som ikke henter varene sine, det opplevde vi mange ganger før vi så oss nødt til å ta depositum.

Megvel 30-01-08 14:39

Jeg var på Kinsarvik i Lagunen i bergen i dag, kjøpte mitt første glass av dette (53kr for et lite glass), damen sa at de ikke hadde noe info om at det ikke skulle være å få tak i mer...

MorStine 30-01-08 14:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 395873)
De kan vel bestille det til kun deg, etter forespørsel? Det gjorde alltid vi for kunder da jeg jobbet i Life. Det koster dem INGENTING å slenge med en boks Johannes i bestillingen sin, ikke ett flatt øre. Men de vil nok helst få pengene av deg før de bestiller så de ikke ender opp med kunder som ikke henter varene sine, det opplevde vi mange ganger før vi så oss nødt til å ta depositum.

Jo hun kunne bestille til meg, men ikke mindre enn 6 glass, så jeg MÅTTE kjøpe 4 av de 6, ellers bestilte de ikke. Er visst bare meg som kjøper der tror jeg. Og det er ikke ett SÅ lite sted altså...

MorStine 30-01-08 14:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 395890)
Jeg var på Kinsarvik i Lagunen i bergen i dag, kjøpte mitt første glass av dette (53kr for et lite glass), damen sa at de ikke hadde noe info om at det ikke skulle være å få tak i mer...

Men tro meg det er drøye saker altså. Har mine glass leeeenge!

Iset 30-01-08 15:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MorStine (Innlegg 395895)
Jo hun kunne bestille til meg, men ikke mindre enn 6 glass, så jeg MÅTTE kjøpe 4 av de 6, ellers bestilte de ikke. Er visst bare meg som kjøper der tror jeg. Og det er ikke ett SÅ lite sted altså...

Åja om det er 6 glass i en innpakket eske og de MÅ bestille 6 glass om gangen pga. regler fra leverandøren blir det jo noe annet. Det måtte vi av og til, men som regel gikk det helt fint å bestille bare et par. Synd.

nalana 30-01-08 16:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MorStine (Innlegg 395896)
Men tro meg det er drøye saker altså. Har mine glass leeeenge!

Ikke hvis man lager grøt flere ganger i uken:p

Eilan 30-01-08 16:18

Men det holder jo lenge, da? Ingen problem å bestille seks glass på en gang vel?

Lisbeth 30-01-08 16:27

Jeg spurte på life på Furuset i dag, han skulle bestille (jeg var ikke den eneste som hadde spurt), og regnet med å få inn i løpet av neste uke :)

Embla 30-01-08 18:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 395890)

Jeg var på Kinsarvik i Bergen sentrum for noen dager siden og kjøpte meg et glass(samme pris som nevnt over), der hadde de i alle fall ganske mye igjen av det:) Har heller ikke hørt noe om at det er på vei ut

Lucky 31-01-08 07:33

Oki...takker for svar...da er det håp....dama på Oslo City (
Life) sa det var tomt på hovedlageret og at de ikke kom til å få inn igjen....ikke veit jeg...men det var nå det hun sa..jeg får sjekke andre steder evt gå på apoteket :)

MorStine 31-01-08 09:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 395914)
Ikke hvis man lager grøt flere ganger i uken:p

Nei, da kan det gå fortere. Måtte begrense grøten til bare 1-2 dager i uka, max, var nok det som var partystopperen min;)

Smula 31-01-08 13:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth (Innlegg 395919)
Jeg spurte på life på Furuset i dag, han skulle bestille (jeg var ikke den eneste som hadde spurt), og regnet med å få inn i løpet av neste uke :)

Takk for den ifoen.
Har foreldre som bor i nærheten så da går det an å dra på ekskursjon dit.
MIN helsekost-person bare ser dumt på meg uansett hva jeg spør om...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.