![]() |
Gerds Gryte
Gerds gryte
400g lammekjøttdeig eller kjøttdeig 400g lammeskav 150g fersk sjampinjong i skiver ca 0,5dl hele tyttebær 4dl kokosmelk 1dl fløte 1dl vann (ev. 1-2 ts johannesbrødkjernemel, JBK) salt, pepper, hvitløk. Stek kjøtt, kjøttdeig og sjampinjong godt. Tilsett resten. Koke godt 10-15 minutter. Jevnes med JBK viss den blir for tynn. Serveres med smørstekt blomkål og salat. |
Sv: Gerds Gryte
Mmm, det høres godt ut! Hvor lenge steker du blomkålen, og hvor store biter stekr du?
|
Jeg bryter av bukettene slik de er. Steker i et par ss smør, gjerne så de får litt stekeskorpe. Legger på lokk, trekker de til side og lar de stå til resten av middagen er ferdig. Er de veldig harde da, så har jeg oppi bittelitt vann og lar de koke litt. :)
|
Sånn gjør jeg med brokkoli, oftest frossen. Kjempegodt! Har ikke prøvd med blomkål men det skal jeg jammen gjøre. Må bare finne blomkål på tilbud for FADER for noen priser!!
|
Sitat:
|
Jaa! Sist jeg kom over billig blomkål kjøpte jeg en haug, vasket og renset og forvellet, og frøs ned i buketter. Kjempepraktisk. Synd det ikke finnes frossen blomkål her, utenom i de pakkene med erter og gulrøtter og slikt. Skjønner ikke hvorfor man ikke får tak i poser med frossen blomkål her??
|
Veldig rart, Iset. Det har jeg også lurt på.
|
Yummi! Dette så godt ut! :)
Ja, Iset! Jeg vil også ha frossen blomkål! :lol: |
Den gryta høres skikkelig god ut Gerd :sikle:
Jeg har heller aldri skjønt hvorfor vi ikke får tak i frosset blomkål - jeg pleier å kjøpe når jeg er i Sverige, men det er jo tross alt begrenset hvor mye man kan slepe med seg da... |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Tusen takk for det Iset :)
Sitat:
|
Bare et minutt eller to. Brokkoli får DEN flotte herlige grønnfargen når den forvelles. :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00. |