![]() |
Bokmerke - kan det lages i tråder?
Jeg lurer på om det går an å lage et "bokmerke" i en journal?
Skal prøve å forklare hva jeg mener: Når jeg abbonerer på en tråd som jeg ønsker å følge med i bruker jeg ofte litt for mye tid til å finne fram til der jeg gikk fra sist. Er det en mulighet for å få til at man kan merke den sist leste i tråden, slik at jeg kan komme tilbake og lese mer siden? Dette gjelder først og fremst på journaltråder for min del. Som ny forumbruker ønsker jeg jo å få med meg historien til folk jeg blir kjent med, og noen har veeeeldig mange sider!;) Da hadde det vært fint å kunne ta pause, sette et merke og komme tilbake senere og fortsette der jeg slapp... |
Sv: Bokmerke - kan det lages i tråder?
Blir ikke dette problemet løst ved å trykke på "Vis første uleste" som står over det første innlegget?
|
Sitat:
Men hvis jeg skal lese i en tråd med f.eks 155 sider, og jeg ikke har tid til å lese mer enn 10, så skulle jeg ønske jeg kunne satt et merke der så jeg slapp å leter meg fram dette stedet neste gang. Men jeg skal sjekke det der med "vis første uleste" nøye med en gang:) |
Om du trykker på den lille pilen som er fremfor innleggene du abbonerer på (eller innleggene som ligger under "uleste innlegg"), så skal du komme til det første nye innlegget i tråden siden sist du var inne og las. :)
|
Ja, det går an.
Se her f.eks: http://forum.lavkarbo.no/showthread....584#post236584 Har ingen god måte å forklare hvordan du kan gjøre det på enklest mulig måte, men hvis du klikker på det 52-tallet og så der det står Tråd: Gerds nye livsstil... i høyre hjørnet, så har du riktig adresse du kan bokmerke. |
Sitat:
Som den meget dataukyndige jeg er, var det lett å forstå, og jeg fikk det til! Nå skal det prasktiseres! |
Jeg gjorde som du sa, Trolljenta, men hva skal jeg klikke på for å komme tilbake der jeg satter merket?
|
Sitat:
Jeg bruker ofte denne metoden når jeg feks. skal vise folk et innlegg i en tråd, feks. om jeg skal lime inn linken til en oppskrift som ligger i en tråd. I stedet for å lime inn linken til HELE tråden da, bare limer jeg inn adressen til selve innlegget, så får folk selve innlegget frem med en gang de trykker på linken. Genialt. |
Sitat:
|
ok, da tror jeg jeg forstår...skal teste det ut i kveld...takk Iset og Trolljenta! c",)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19. |