![]() |
Holdbarhet på løk?
De har billige 1 kilos nett med løk på nærbutikken nå. Det er jo grenser for hvor mye løk jeg alene spiser hver dag, så jeg lurer på hvor lenge løk holder seg.
|
Sv: Holdbarhet på løk?
Det vet jeg ikke!! (Uh, hvorfor svarer jeg da??? :lol: )
Men altså, løk er vel ganske så holdbar!? Joda, det mener jeg absolutt den er. Den ligger lenge i kjøleskapet her (jeg bruker ikke så mye, da jeg får luft av løk) Iallefall løkPULVERET er meget holdbar!! ;) ;) |
Dårlig svar fra meg også, men jeg pleier å kjøpe et sånt lite nett med sjalottløk og det holder bra noen uker hos meg. Pleier ikke å ha dem i kjøleskapet, men liggende på kjøkkenbenken i romtemperatur.
Jeg synes sjalottløk er kjekt i og med at den er såpass liten. Da slipper jeg å kutte opp en hel løk eller la en halv løk ligge å tørke inn ... |
De har jo alltid billige 1 kg løk nett fra firstprice, så er det noe å spare egentlig?
|
Løk holder lenge, i ukesvis om ikke månedsvis ... Bare pass på å luke vekk evt dårlige eksemplarer med en gang, så resten ikke blir "smittet". Jeg pleier også å ta vekk den stygge delen av skallet hvis det er noen, men det er mest av estetiske hensyn da ;).
Det er ikke så ofte Kiwi her gidder å ha First Price-løk, de foretrekker nok å selge de rådyre i to eller fire-pakning ... Men for en stund siden fant jeg First Price rødløk! "Luksus" til en billig penge! First Price-løken er ofte liten også, slik at man kan bruke en hel løk om gangen :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01. |