![]() |
spørsmål om fett i maten...
når fett bærer imot, hva gjør man da??
noen daga klare eg bare 1skikkelig "fett måltid" eller 2.... som i dag... spiste 3opphakka eg med krydder, litt majones og en go dæsj me smør... så litt rein salat som mellamål.. te middag ha eg no hatt ca 150g strimla svinekjøtt stekt i MASSE meierismør åsså laga eg ca 200g blomkål og brokkoli mos med ca 50g meierismør og noe krydder... om eg da får i meg litt smør te kvelds, holder det da?? eller har noen noen gode idea om åssn eg ska få i meg resterende når eg nesten brekker meg av tanken på fett?? rein olje eller olje på salat klare eg bare ikke uansett.... |
Sv: spørsmål om fett i maten...
Kjenner til den der, ja! :D
Hadde den sånn i begynnelsen på lavkarbo-mat, men man venner seg til det. Man er jo i utgangspunktet hjernevasket på at fett er ekkelt og forferdelig usunt, så det er ikke rart vi reagerer sånn. Du får jo i deg mye smør, og det er bra. Kanskje du også skulle spist litt egg & bacon? Hvis du liker koteletter, men klarer ikke fettranden, kan du spise nakkekoteletter istedenfor. Den har fettet mer blandet inn i kjøttet, og da er det lettere å få i seg fettet. Hvis du liker biff, spiser du en godt marmorert mørbrad i stedet for rene kjøttstykker. Og spis masse smør og bernaisesaus til! Å dynke grønnsakene med smør er også en lur måte å få i seg nok fett på. Hvis du laster ned Mat på Data, kan du lett finne ut om du får i deg nok fett. |
Sitat:
Anbefaler stekt sopp hvis du liker det. Kjøp ferske sjampiser på coopen, og stek dem i myyyyyyyye smør. Soppen suger omtrent til seg alt. Dermed for du mye mat som inneholder mye fett :D |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42. |