![]() |
Hva gjør man med dager som i dag da?
Vi var på fest med storband og dans i går, og kom dermed hjem ganske sent. Dagen i dag startet følgelig seeent.
Til frokost i dag spiste jeg da 150 g av Lollypopbrødet med røkt laks og ort med paprika på. Tilsammen ble det 3,5 g karbo. Nå er klokken 17. Vi spiser vel middag kl 18.30, men jeg er mett enda av det brødet (nam, det metter herlig lenge...) så jeg kommer ikke til å klare å spise så innmari mye. 100 g kjøtt med 100 g brokkoli og 100 g blomkål sost med olje og masse smør tenkte jeg. Hva gjør jeg da med karboinntaket? DEt blir vanskelig å komme opp i de 18 karboene jeg helst sikter på hver dag, og også vanskelig å komme opp i de 15 som er minimum. Kan jeg da stappe i meg litt av de grønnsakene med mest karbo i til kvelds (eller, gud forby, litt appelsin) til jeg kommer på grensa??? Hva er best? Og er det virkelig slik at masse karber rett før leggetid faktisk ikke gjør noe? |
Sv: Hva gjør man med dager som i dag da???
Jeg ville spist litt grønnsaker, brokkoli eller tomater som har bra med kh, når jeg kom hjem.
|
Det er ingen krise om du får i det litt for lite karber en eneste dag. Det som ikke er bra er å ligge for lavt på karbene hele tiden.
Men gjør som Viclin skriver, knask en tomat, brokkoli, blomkål osv. |
Litt appelsin er altså veldig dumt?
Her snakker jeg ikke en hel altså, bare noen båter. Og ikke istedet for grønnsakene. I tillegg til. Det er jo snakk om ti g karbo eller noe, så når jeg ikke er sulten så er det ikke så lett å spise grønnsaker for ti g karbo... |
Har lyst å fylle kvota i dag siden det ble litt lite også i går pga festen.
Det positive er at jeg fikk danset ut masse svette. Hehe. :-) |
Appelsin inneholder fruktsukker.
|
Sv: Hva gjør man med dager som i dag da?
Det er ingen krise om du får for lite karber en dag. Men det er fruktsukker i appelsin, så det hadde jeg ikke spist. Er du ikke sulten, så ikke spis noe. Er du sulten, så få i deg grønnsaker. Det er grønnsaker(som vokser over jorden) vi skal ha karbene fra....:)
|
Hva skjer om man ikke får i seg nok karber, da? Sånn på sikt?
|
Da stopper vektnedgangen ofte.
|
Sitat:
Følger man boka og råda derfa, skal ikke det være noe problem :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06. |