![]() |
Dere som spiser smoothie!
hva lager dere den av???
|
Sv: Dere som spiser smoothie!!!
For tiden har jeg følgende frokostsmoothie: (men jeg følger ikke ketolyse..)
2-3 egg (hvis bare to, så tar jeg en ss kesam oppi) litt yoghurt naturell neve blåbær ørlite stevia (lillefingernegl-størrelse) halv dl melk litt rapsolje (en "dæsj", kanskje 1-2 ts) Hvis jeg har lyst på litt fart (dvs. om jeg er trøtt..), tar jeg en 1/4 banan oppi. Men som sagt, jeg følger ikke ketolyse... :) |
Sv: Dere som spiser smoothie!!!
Jeg lager min sånn:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....792#post320792 Bytt ut melken med fløte, så blir det i underkant av 6 gram karbo. |
Sv: Dere som spiser smoothie!
Bruker erlet (fløteerstatning fra helsekost), egg, sukrin og bær. Gjerne bringebær fordi de har så lavt karbeinnhold.
|
jeg bruker en helt enkel en, litt frossene jordbær, litt skogsbærblanding, 1 stor ss cocosa, litt vann og litt splenda. har ikke turt å prøve med egg i, siden jeg ikke liker eggsmak. Lager akkurat nok til et kjøkkenglass, ca 2.5 dl...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Putt litt proteinpulver oppi :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er en stund siden, men jeg leste en forskningsrapport på www.nutrition.org, der de hadde funnet at noe sånt som 50% av rå eggehvite passerer ufordøyd gjennom tarmen. Når eggehviten er stekt er derimot opptaket på rundt 98%. Så når bodybuildere drikker rå eggehvite har det egentlig ikke så mye for seg. Typisk "gym-science" som det kalles. |
Men når jeg da kjører smoothien min med rå egg i Bulleten min som pisker hele greia til en fluffy drikke, da er den vel pisket nok?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
man ha proteiner til hvert måltid da (kan vel slippe til frokost?)?? Spiser masse bacon/kjøtt og ost så får jo i meg en del prottiser da. men jeg klarer ikke eggesmak, men skal gi det et forsøk da :o
Proteinpulver har jeg, kjøpte det i forbindelse med trening før jeg begynte på ketolyse, men tar jeg det i smoothien synes jeg den blir så tørr. Men det er kanskje forskjell på proteinpulver?? Jeg har den fra fitness ettellerannet...... Blir i vert fall IKKE godt (som nevt, er SUPERKRESEN) |
Sitat:
|
Sitat:
I så fall er svaret ja. |
Sitat:
|
Sitat:
|