![]() |
Hvor mange karber i denne pannekakeoppskriften?
Bruker denne oppskriften til frokostpannekaker, etter å ha sett den på forumet, men fant ikke noen om karb.innhold? Noen som vet?
3 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rapsolje, 1 ss store havregryn, 1 ts kanel, 10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver). Takker for svar:p |
Sv: Hvor mange karber i denne pannekakeoppskriften?
Sitat:
CC: 1 x 1,5 Rapsolje: 0 Natreen pr ss: 1,6 Kanel/vaniljeess: ca?? (jeg pleier regne 0,5) = 6,3 (m/ 1ss natreen) + havregryn, vet ikke hvor mye 1 ss veier Havregryn : 61,4 pr 100 gram (er ikke ketolysemat. ) |
Jeg bruker denne: Holder til 2 måltid:
Superdupergod Frokostpannekake.Totalt 6 kbh 2 egg, 4 ss cottage cheese 2 ss rømme 2 ss rapsolje 1 ss kruskakli 2 ss ketolyse bakemix en klype salt en klype bakepulver 2ts natreen pulver · Stekes som en stor pannekake eller som 2-3 små i smør på begge sider. Middels varme Kan være vanskelig å snu, litt porøs. Godt med allslags pålegg på |
Sitat:
Ca 4 karbohydrater mao. |
Sitat:
|
Sitat:
Blir det ikke da: 3 egg: 3 x 0,4 karb Cottagecheese: 1,5 karb Olje: 0 Natreen: 1,6 Havregryn: 4,3 (dersom man regner 7 gram havregryn) = 8,6 karb totalt? Blir mellom 1 og 1,4 karber pr pannekake/lapp det..litt mye kanskje, men så lenge man passer på å ikke overstige dagsgrensen på 15 i løpet av dagen, så kan man jo lage de av og til :) |
Sitat:
0,9 pr egg. Både iflg matvaretabellen og ketolyseboka. :) |
Står det ikke "pr 100 g vare" i matvaretabellen?
|
Jeg ser det står "Egg, hele" men trodde det betød plomme OG hvitte pr 100 g. Det står da pr 100 g vare over??
|
Sitat:
|
Jeg bruker 3 egg, 3ss cottagecheese, 3ss bakemix, 3 ss kruskakli, 3ss rapsolje, 1 ts bakepulver. Dette holder til 3 måltider her.
Så det kan da umulig være så mye karber når man deler det opp? Har jo ikke sjans til å spise alt til 1 måltid. |
Nei, herregud klarer ikke alt på en gang:p Minimum 2 måltider, sikkert 3-4 og.
|
Sitat:
Da blir det jo uansett ikke mange karboene pr måltid uansett :D Spiser mye pannekaker de dagene jeg har skikkelig dårlig tid. Så enkelt å ha med seg |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31. |