![]() |
Næringsinnhold i sukkerroerfiber
Etter å ha lest herinne, at en av dere kom om ved en pakke sukkerroerfiber med meget lav carb. innhold, ble jeg interessert i dette produktet.
Min helsekostbutikk har nå fått inn et par poser, men har problemer med å finne ut av hvor mange carb. dette produktet inneholder. De har ringt produsenten/importør som ikke kan opplyse om det, hvilket jeg synes er veldig rart. Er det noen i dette forum som har en pakke stående og kan opplyse om nøyaktig næringsinnhold? På forhånd takk for hjelpen. |
Sv: Næringsinnhold i sukkerroerfiber
Da har jeg funnet ut av svaret selv:
Sukkerroerfiber 73% fiber 10% protein 4 % karbohydrater 3-7 % mineraler 0,3 % fett 10% vann Kalori 236 KJ/100 gr (57 kcal) Sunkost-kjeden bestiller det til deg hos JOCO (Jonassen & Co. i Drammen tlf. 32 80 04 24). 250 gr koster kr. 20.50 Det likner på soyaflaker - mere brunt - mye fiber. Et interessant produkt som jeg nå skal prøve å erstatte soyaflaker med i noen av mine oppskrifter. Kommer tilbake når jeg har testet det litt ut. Kan fint tenke meg at det også kan brukes i en frokostblanding. |
Sv: Næringsinnhold i sukkerroerfiber
Danisco produserer Fibrex, som også er sukkerroefiber, og det har 73 % kostfiber og 70 kcal. Stemmer altså bra med den infoen du har funnet! :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55. |