![]() |
Kosttilskuddsspørsmål
Hva er den riktige sammensetningen og doseringen av forskjellige kosttilskudd når man følger et lavkarboopplegg? Når på dagen skal man ta hva? Kan man kombinere det med å ta en detoxkur som f.eks Ortis Metho Drain detox? Hva med Avena Sativa?
|
Sv: Kosttilskuddsspørsmål
vet ikke hvilke tilskudd du evnt har fått beskjed om å ta av legen din jeg? Iaf bør du ta omega 3 ( selv tar jeg møllers dobbel beriket med a + d+ e vitamin). Du bør ikke overstige anbefalt dagsdose (med mindre du har fått beskjed om annet. B vitamin kan også være lurt - denne kan godt taes på kvelden ( positiv effekt på søvnen :))
Tja også en multivitamin og c - vitamin ( minst 1 g per dag skader ikke) Jeg bruker generelt ( også når jeg ikke er på diett) solaray eller onimin sine produkter - fåes på helsekost: Multivitamin ( solaray) B- stress vitamin ( solaray) Calcium ( solaray) Magnesium ( onimin) Zink (onimin) Chrom ( onimin) Møllers dobbel. C- vitamin ( bio et eller annet) Tar man magnesium bør man også ta calcium og omvendt bl.a. fordi magnesium stjeler litt fra calciumlagrene i kroppen. Ellers bør du evnt forhøre deg med legen din. |
Sitat:
Avena sativa er havretinktur, med sprit. Men jeg tror at både karbtallet og alkoholmengden er så liten, at du trygt kan bruke det i dosene som står på. Detox`n kjenner jeg ikke. Men vær altså obs på karbinnholdet! (Noen mener jo at detox-kurer ikke er nødvendig, om man lever lavkarb...) |
Takk for svar. Men hva med døgnfordelingen? Vitaminer, omega 3 osv på dagen, og kalsium, magnesium, krom osv på kvelden?
Jeg har sjekket ut den detoxkuren på google. Jeg valgte den kuren som var i tablettform, ikke flytende, i.o.m at den flytende hadde sviskejuice og eplekonsentrat i seg. Kan aldri tenke meg at det er noe særlig karber i de tablettene. Et annet spørsmål, hvordan forholder ketolysekuren seg til kaffe, te og søtningsstoffer? Er lavkarbo kosthold såpass gunstig på hormonforholdene i kroppen at den kan stabilisere syklus, og kanskje sparke igang en menstruasjon som har utblitt over 4 mnd etter p-sprøytestopp? |
Sitat:
Å få en bedre syklus/få kicka i gang mensen igjen er det mange som opplever på lavkarbo, særlig de med PCOS. Men i starten av en ketogen diett kan man også få uregelmessige blødninger, jeg opplevde det etter mange år med klokkerene blødninger. Men det gikk seg til, og jeg har i det hele tatt mindre plager med mensen nå enn før. Mindre smerter, og ikke minst mindre psyko-svingninger:D Når det gjelder spørsmålet ditt om kosttilskudd, og når på dagen det bør tas, står jeg blank. Jeg starter hver dag med å ta multivitamin (spektro), magnesium, b-vitaminer og tran før frokost. Men jeg aner ikke om det er optimalt, men lite plunder er det i alle fall:) |
Ketolysekurens vitamin- og mineraltilskudd er "skreddersydd" for den som er i ketose. Anvisning om når og hvordan disse bør taes står på boksene. ( Klikk på boksene i nettbutikken så får du se det.)
Tilskuddene fåes kjøpt på www.ketolyse.no og på de oppgitte utsalgsstedene som du finner der. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35. |