![]() |
Mail fra sukkerfritt.com (karboinnhold i sjokoladene)
Fikk mail fra de i dag om karbo-innholdet i sjokoladene.
Klipper og limer. Hei og takk for din henvendelse! På våre sjokolader vil angivelse av andel av karbohydratene som er sukkeralkoholer snart fremkomme på pakningene. Men foreløpig kan du i se i tabellen under: Innhold per 100 g: Melke- Mørk Hvit Melkesjok. Melkesjok. Koke- sjokolade sjokolade sjokolade m/hasselnøtt m/mandler sjokolade Karbohydrater: 54 g 49 g 59 g 50 g 50 g 50 g Hvorav sukkeralkoholer: 49 g 48 g 50 g 43 g 43 g 49 g Netto karbohydrater: 5 g 1 g 9 g 7 g 7 g 1 g I vår serie med gelé- og skumgodteri er 100 % av karbohydratene fra sukkeralkoholer. Vennlig hilsen, Ragnhild M. Talsnes Sukkerfritt AS |
Sv: Mail fra sukkerfritt.com
Ehm....ble noe rart med den tabellen. :rolleyes:
|
Hvilke sjokolader var de to første og hvilken var sist?
|
Det står i riktig rekkefølge selv om tabellen ble mongis.
Melkesjokolade aller først, så mørk sjokolade, og helt til sist kokesjokolade. De to i midten melkesjokolade med hasselnøtter og mandler. |
Da skjønte jeg det riktig :O) La inn en bestilling der :O)
|
altså, kan disse spises..?:)
|
nei beklager,her var jo svaret..dette gikk litt fort.. :)
|
Hei! Får man kjøpt disse i noen butikker eller må det bestilles fra sukkerfritt.com?
|
Sitat:
Helt ok smak på disse, den hvite sjokoladen smaker for det meste vanilje men er helt ok. :) Trixie :) |
Sorry men jeg kan ikke helt se hvor mye der er i den hvite sjokoladen, noen som kan hjelpe? Synes den tabell var rar :D
|
Sitat:
Den så ikke sånn ut før den ble lagt inn her for å si det sånn. Men det er 9 gram karbohydrat i den hvite. Litt vel mye spør du meg. |
Sitat:
Er det 75g der er i en plate? Har brukt kokesjokoladen ofte og har tidligere sent dem mail ang sukkeralkoholer men de har ikke svart. Veldig kjekt å vite det nøjagtige tall. |
Ja, mener det er 75 gram i en plate.
Så rart at du ikke fikk svar. Jeg fikk det etter en halvtime. I tillegg fikk jeg vite at de skulle bli bedre på innholdsfortegnelse i nær framtid, men har enda ikke sett at det har kommet på papiret. |
Trekker denne frem etter noen spørsmål. Håper dere skjønner tabellen. :rolleyes:
|
Netto karbohydrater i sjokolade fra Sukkerfritt
Melkesjokolade 5 g Mørk sjokolade 1 g Hvit sjokolade 9 g Melkesjokolade 7 g m.hasselnøtter Melkesjokolade 7 g Med mandler kokesjokolade1 g Per 100g Hei! Tillater meg å prøve å lime inn på nytt i tråden din, siden jeg likevel ordnet den for å få oversikt selv :) Evita |
Takk for at du svarte, forresten!! :D
|
Flinke Evita! :suss:
|
Sv: Mail fra sukkerfritt.com (karboinnhold i sjokoladene)
hva er sukkeralkoholer?:o
hvorfo blir summen av nettokarbohydrater så lav når det er mye karbohydrater i den? kanskje svaret stå et annet sted , men er ny her og ikke funnet noe ennå... kan dere henvise meg dit i såfall?? :) |
Men de må være treege med å sende? lenge siden jeg betsilte der nå,men enda har det ikke komet noe fra de :(
|
Takk for denne tråden, godis for 300 kr + frakt er bestilt:nam:
|
Sitat:
Hei 300 KR :eek: http://bestsmileys.com/surprised/1.gif http://bestsmileys.com/money/2.gif Pass nå på med alt for mye sukkeralkoholse, tenk på vekttapet, luft i magen, mageknip og diarre. http://bestsmileys.com/toliot/1.gif Selvfølgelig bra om man har forstoppelse. Koz deg Torkil ;) |
Gjorde et kjapt søk på nettet og kom over denne siden: http://lowcarbdiets.about.com/od/nut...a/maltitol.htm
Sitat:
|
Sitat:
Men takk for omtanken Torkil:klem: |
Bilringen ....hmmm...dette var ikke bra - veldig rart at legen min har sagt at jeg kan spise sukkerfritt snop da og at det står i både fedon og heftet jeg fikk fra legen min ( fedonlege) at malitol ikke virker inn på blodsukkeret?! Men jeg har nå gått ned i vekt og fått redusert insulinnivåe mitt noe selv om jeg til tider spiser en del sukkerfritt snop søtet med mailitol...og siden du fant kan jo ta feil ;)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41. |